Jump to content

Fraktpriser USA


HAVTOR

Recommended Posts

Har handlet endel varer ifra statene, har best erfaring med USPS når det gjelder pris...

UPS sin frakt begynner på $95.- .....er kjappe, men du er avhenging av å ha noen som kan ta imot pakken på dagtid .

Blir vel omtrent det samme med Fedex, og DHL også.

 

Jet Carrier bruker jeg bare som siste utvei, har lett for å blir dyrt....

 

En annen grunn til å bruke USPS er muligheten for at pakka kan slippe igjennom uten ... :wink: , men hvis pakka blir stoppet tar det ofte evigheter :headbang: , de som er der er vel bare ansatt...de jobber ihvertfald ikke.

 

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Ved bruk av JetCarrier, så husk at du også må betale for frakt til JetCarrier og evt. frakt fra JetCarrier i ettertid om du ikke henter det i Halden. Blir derfor ikke så lett å sammenligne priser uten å ta en spesifikk pakke. Generellt sett, så lønner JetCarrier seg om det er snakk om varer som er for tunge for USPS (i hvertfall min erfaring). UPS/DHL eller annet blir altfor dyrt. En del firmaer har avtaler med UPS/DHL om meget gunstige fraktbetingelser, og da er saken en annen, men for varer eks. via E-bay, så renner fort tusenlappene med dhl/ups.

Redigert av Larspo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

Det hører også med til historien at bestillingen gikk ut fra meg mandag i forrige uke og levert på døra hjemme hos meg fredag ettermiddag. Pakken hadde da vært innom 2 flyplasser i USA, Paris og Gardemoen. Noe å tenke på når Norsk postvesen trenger 8 dager i samme periode for å sikkre at posten kommer frem i julestrida

Link to post
Share on other sites

Jeg får flysendte pakker fra USA hver uke året rundt og prisene varierer veldig , dette har ofte litt med hvor i USA avsender er og hvilke avtaler de har med transportøren.

Jeg har som eksempel en leverandør som sender 3-4pakker på rundt 50x50x50 og frakten kommer aldri over 160usd med Fedex for hele forsendelsen , for en av de andre så er Fedex umulig å bruke så der bruker vi USPS og kommer skjelden under 400USD for samme mengde varer.

UPS priser somregel likt med fedex.

Link to post
Share on other sites

Jeg har handlet en del ting og tang fra USA med www.ebay.com. En god del GPS selgere sender fra USA "worldwide", bl.a. http://stores.ebay.com/popularGPS . Hittil har jeg vært ganske fornøyd med både varene og frakten.

 

OBS! det er en fordel å betale med www.paypal.com

Redigert av dumbass (see edit history)
01223.gif
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...