Jump to content

Sette sammen puslespill (dynamo) til Suzuki 6hk

Seilaren

Recommended Posts

Tror det går ann og kjøpe uorginal likeretter for under 100kr vist jeg ikke husker feil..

Men disse er jo selvfølgelig mye dårligere

Tjaa - hva mener du med "mye dårligere"?

Denne fra ClasOhlson klarer f.eks. 10A og koster 29kr. 10A burde holde i massevis for en påhenger av denne størrelsen. Det krever kanskje litt mer "leamikk" for å få montert og koblet den, sammenlignet med en original type, men... :smiley:

Redigert av Arvid_A (see edit history)

Hva er vel bedre enn juleferie og et lite lilte puslespill i motoren? :santcheer1:

Ingenting. Derfor ble jeg ferdig nå i kveld :smiley:

Hva ganske enkelt når jeg ført fant utav hvordan det skulle gjøres.

Her er statoren på plass. Det viste seg at det var gjenger under all lakken, så jeg trengte ikke å borre opp gjenger :fishing:

dynamo_008.jpg

Her er likeretteren og ledninger på plass.

dynamo_011.jpg

Håper jeg har koblet riktig. Var veldig i tvil, men noe må jeg da ha lært det året jeg hadde automatisering som valgfag i stede for tysk :smash:

Måtte også til med litt strips for å få ledninger til å holde seg unna svinghjulet... :diving:

Nå gjenstår det bare å se om den lader :yesnod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

• 2 uker senere...

Har ikke fått startet motoren enda (det er så grusomt kaldt ute :cryin: ), men i går stjal jeg en 12V lyspære fra tilhengeren og festet til ledningen fra likeretteren. Ble ganske imponert, den lyste sterkt bare av at jeg dro forsiktig i startsonren :cheers: (brus)

Så da ser det ut til at jeg koblet riktig, da jeg fylgte magefølelsen :lol:

Men hva nå? Kan jeg koble ledningen med fra likeretteren rett på batteriet?

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

På min evinrude 40hk 1984mod tror jeg ikke det er regulator, i tilfelle er den ødelagt, for når jeg kjørte en tur i sommer, skrudde hovedstrømsbryteren seg av og voltmeteret som var koblet til tenningsstrømmen fra motoren gikk rett til topps, og lyspærene til begge instrumentene gikk.

Har etter det passet godt på hovedstrømsbryteren.....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...