rago63 Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Hva vil denne operasjonen koste i deler? Svinghjul, stator, likeretter og ledninger? Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Seilaren Svart 19.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Cirka tusen.... Av disse koster likeretteren 600.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
rago63 Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 - OK, Syns allikevel at dette er billig, normalt koster vel bare svinghjulet på disse 1000.-..... Og en hel pakke med alt sammen for en tusing syns jeg ikke var værst.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Seilaren Svart 19.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Nei, egentlig ikke. Jeg får jo strøm også, etter noen år har jeg kansje spart det inn.... Den produserer visst ganske mye strøm også. Husker ikke helt, men det var 8A tror jeg.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SamH Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Prisen jeg betalte var 1246, - for hele pakka. Sitér dette innlegget Link to post
Donald2 Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Tror det går ann og kjøpe uorginal likeretter for under 100kr vist jeg ikke husker feil.. Men disse er jo selvfølgelig mye dårligere Sitér dette innlegget <M/S Skipper har endret navn til Donald2.> Link to post
Arvid_A Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 (redigert) Tror det går ann og kjøpe uorginal likeretter for under 100kr vist jeg ikke husker feil..Men disse er jo selvfølgelig mye dårligere Tjaa - hva mener du med "mye dårligere"? Denne fra ClasOhlson klarer f.eks. 10A og koster 29kr. 10A burde holde i massevis for en påhenger av denne størrelsen. Det krever kanskje litt mer "leamikk" for å få montert og koblet den, sammenlignet med en original type, men... Redigert 19.Desember.2007 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Donald2 Svart 19.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 jeg mente litt dårligere kvalitet.. tok litt hardt i der. Sitér dette innlegget <M/S Skipper har endret navn til Donald2.> Link to post
Seilaren Svart 19.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2007 Nå har jeg heldigvis ikke så store økonomiske problemer at jeg må begynne og bygge ting selv, og få noe jeg ikke kan stole 100% på bare fordi jeg må spare 200kr... Måtte hatt resten av "pakken" like vell. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 20.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2007 Hva er vel bedre enn juleferie og et lite lilte puslespill i motoren? Ingenting. Derfor ble jeg ferdig nå i kveld Hva ganske enkelt når jeg ført fant utav hvordan det skulle gjøres. Her er statoren på plass. Det viste seg at det var gjenger under all lakken, så jeg trengte ikke å borre opp gjenger Her er likeretteren og ledninger på plass. Håper jeg har koblet riktig. Var veldig i tvil, men noe må jeg da ha lært det året jeg hadde automatisering som valgfag i stede for tysk Måtte også til med litt strips for å få ledninger til å holde seg unna svinghjulet... Nå gjenstår det bare å se om den lader Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Donald2 Svart 20.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2007 Får håpe den ladar då Sitér dette innlegget <M/S Skipper har endret navn til Donald2.> Link to post
rago63 Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Ingen skrujobber er så inspirerende og morsomme som å ettermontere utstyr på helt nye ting.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Seilaren Svart 21.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Ikke sant. På gammle ting løsner ingenting, skruer knekker og alt blir feil Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 21.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2007 Myyyye kjekkere å skru på gamle ting!! Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Har ikke fått startet motoren enda (det er så grusomt kaldt ute ), men i går stjal jeg en 12V lyspære fra tilhengeren og festet til ledningen fra likeretteren. Ble ganske imponert, den lyste sterkt bare av at jeg dro forsiktig i startsonren (brus) Så da ser det ut til at jeg koblet riktig, da jeg fylgte magefølelsen Men hva nå? Kan jeg koble ledningen med fra likeretteren rett på batteriet? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
BjornLie Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Er det regulator i dette settet? Hvis ikke kan spenningen bli vel høy ved høyt turtall. Vh BL Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Seilaren Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Det er det jeg ikke hvet. Den må ligge inni samme boks som likeretteren isåfall? Vet SamH? Må kansje en tur ut til forhandeler og spørre... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
csvirus Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 På min evinrude 40hk 1984mod tror jeg ikke det er regulator, i tilfelle er den ødelagt, for når jeg kjørte en tur i sommer, skrudde hovedstrømsbryteren seg av og voltmeteret som var koblet til tenningsstrømmen fra motoren gikk rett til topps, og lyspærene til begge instrumentene gikk. Har etter det passet godt på hovedstrømsbryteren..... Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Min boks hverken likeretter eller regulerer, er på "regulator" nummer to så langt. Blir vel å kaste hele skjiten og bruke en standard likeretter istedet tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 (redigert) Er det den orgianle du har bilde av så ikke virker som den skal? Redigert 4.Januar.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SamH Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Jepp. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Det var negativt. Hvordan finner jeg ut om den virker som den skal? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
seilærn Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Kobler til den 12-volt lyspæra. Starter motoren og gir på litt gass. Hvis pæra eksploderer, er det ingen regulator der (Egen erfaring ) Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Mål output med et voltmeter ved forskjellige turtall, det gir deg bedre debug enn blåste lyspærer .. Sitér dette innlegget Link to post
seilærn Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Det er sant Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.