rago63 Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 (redigert) .....Hvis pæra eksploderer, er det ingen regulator der ........ -og hvis Suzi´en eksploderer i stedet for pæra er jo i det vesenlige ingen skade skjedd...... - Husker godt da jeg skulle gi en slik 35-suzi 2-takt hjelpestart med min flotte YAMAHA - Det var som å koble en 25-watts lysepære til Tjernobyl-kraftverket.... Redigert 5.Januar.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
SamH Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Motoren virker bra den, og det vet vel sikkert du og som har slik lang erfaring med den .. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 5.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Suzuki var ikke mitt førstevalg heller. Men det var bare hos den forhandleren jeg klarte og få en ekstremt god pris, og den eneste plassen forhandleren har peiling på det han selger. Jeg hater forhandlere som har noen mekanikere og noen selgere. Det er jo mekanikerne som skal være selgerne, for det er jo de som vet hva de selger! Når det gjelder denne strømmen så har jeg ikke fått testet det enda. Har hatt nok av andre ting og ta meg av i stormen denne helgen. Multimeteret mitt er ganske utstabilt også, så kansje meg på ty til lyspæremetoden dersom multimeteret er helt på g... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
seilærn Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Godt å høre at noen tyr til "min" metode her Suzuki er bra motor det, kanskje litt bråkete, men jeg er veldig fornøyd med min Suzuki 9,9 . Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 24.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2008 Min boks hverken likeretter eller regulerer, er på "regulator" nummer to så langt.Blir vel å kaste hele skjiten og bruke en standard likeretter istedet tenker jeg. Tror dere det er lurt av meg og kjøpe en ekstra regulator og ha ombord i båten tilfelle den orginale tar kvelden. Litt dumt hvis jeg svir av hele det eletriske annlegget ombord. Eller vil sikringene ryke dersom den orginale regulatoren tar kvelden? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
SamH Svart 25.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Virker den så tror jeg ikke du har mye å frykte, sikringene ryker jo også om strømmen blir for høy. Men reservedeler er jo alltid kjekt å ha.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 25.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2008 Høres bra ut. Jeg har en ekstra orginal likeretter/regulator også, så da går det nok greit. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.