Jump to content

Erfaring med Hauge produkter i bergen? (kalesje)


Patnyg

Recommended Posts

Hallo alle sammen.

 

Endelig fant jeg en kalesjemaker med mal til min lille Bayliner. Det var enda godt.

Men så er det spm alle stiller alle. Er dette en med god erfaring? Service, leveringstid, kvalitet osv?

Noen som har erfaringer og meninger om Hauge produkter? Prismessig?

 

Jeg rakker ikke ned på Hauge produkter når jeg spør, vil bare ha litt info om firmaet.

Link to post
Share on other sites

Hei!

Har vært hos dem et par ganger, kjøpt småting, hyggelige og hjelpsomme folk :yesnod: Fikk pris på ny kalesje for noen mnd siden, men denne ble for dyr da de ikke hadde mal.... MEN fikk senere vite fra en som har nøyaktig samme båt, at de hadde laget kalesjen hans...... Antar at dette bare var en forglemmelse :confused:

 

Men har hørt fra andre at de lager gode kalesjer og er dyktige i faget :yesnod:

Redigert av Hansa666 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Oi, ja. 3000 er jo en del penger for en skolegutt som meg.

Det er en lokal kalesje maker som skulle ha 8000 for kalesjen, og det var uten bøyler. Forhandler skulle ha 16000, jeg har enda ikke fått pris på Hauge, men koser det 10 000 så får det bare være. Jeg trenger sårt en kalesje. Tror det blir en større frihet enn solkalesje jeg har nå, og en havnepressening.

Link to post
Share on other sites

Okei.. 14 dager var ikke værst. selvom jeg ikke har tidspress da båten er pakket inn. Hva betalte du da? Med eller uten bøyler? Sånn ca pris.. så jeg har en liten anelse.. Jeg syntes 16000 var for mye, hvertfall for en 17 fots båt, når en nabo betalte 8000 tror jeg, til en 25 fots..

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte kalesje fra Hauge nå i høst. Prisen var ok (han hadde mal), leveringstiden var 3 uker som avtalt og kalesjen virker solid og fin.

Hauge og Alf Hansen samarbeider og har felles maler, og til min kalesje var prisforskjellen 0.- kroner. I og med at både Hauge og jeg er i Bergen ble det naturlig for meg å velge lokalt ( hvis reklamasjon ol). Det er jo litt tungvint å måtte sende kalesjen i posten hvis noe er galt.

 

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Hauge har laget kalesje til Festina Lente, og de er greie folk å ha med å gjøre. Kalsejen blir lagt merke til, men så er da også båten spesiell. Prisene vet jeg ikke noe om, fordi de måtte lage en ny mal. Har også bestilt cockpitkalsje til Maxi 95 der nå, og da var de betraktelig rimeligere enn andre i Bergensregionen, samt at de er smidige når det gjelder å ta en en utfordring. Filosofien virker å være: vi får det vel til, og prisen blir vi enig om. EN annen ting er at de nok har det veldig travelt i perioder...., men det kan jeg leve med.

Link to post
Share on other sites

Ja, de har nok plenti å gjøre på denne tiden. Men siden de har mal, så trenger de ikke måle opp. å jobben blir mye enklere. Men som Trond T sa, så var de kamerater med Alf Hansen, som har avdeling i Oslo, har dette noe å si med tanke på å sende kalesjen, hvor de lager den osv?

 

Er det Hauge som lager den, og kan sende den til alf, eller kan alf lage den og jeg hente den i oslo? Vi snakker vel om 2 forskjellige firmaer?

Link to post
Share on other sites

Okei.. 14 dager var ikke værst. selvom jeg ikke har tidspress da båten er pakket inn. Hva betalte du da? Med eller uten bøyler? Sånn ca pris.. så jeg har en liten anelse.. Jeg syntes 16000 var for mye, hvertfall for en 17 fots båt, når en nabo betalte 8000 tror jeg, til en 25 fots..

Jeg fikk i utgangspunktet en pris på 8000,- (uten bøyler). Deretter kontaktet de meg fordi de hadde en ferdigklippet kalesje i en lysere blåfarve enn jeg først bestilte. Den skulle jeg få for 7000,- noe jeg takket ja til. Mulig at de leverte dette noe raskere enn normalt fordi stoffet var klippet tidligere. Ser forresten av kvitteringen at de mottok ordren 29. jan. og at jeg hentet den ferdige kalesjen 17. februar.

Redigert av Sjarles (see edit history)
Min blogg på baatplassen.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...