Lars K Startet 18.Desember.2007 Del på Facebook Startet 18.Desember.2007 Som topic sier,går dette? Ser det går på Tohatsu 25hk. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Hei. er ingen Suzuki ekspert , men jeg mener å ha lest at 25 hk`en er en nedtrimmet 30 hk. Mulig det er gjort på samme måten som Tohatsu`s 25 hk, hvor innsuget er strupet inn. Se i emneoversikten her på forumet, eller ta en tlf. til en Suzuki forhandler. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 hmm.. er det den lysegrå med samme design som de nå? vel uansett hvilken det er... 20, 25 og 30 er helt samme motoren med andre tall på dekselet ;) Sitér dette innlegget Link to post
Donald2 Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Jeg vet ikke så mye om disse motorene.. men vist du tar av dekselet og gir full gass, så kan du sjekke om det er en skrue som står i veien for gassen. da kan du prøve og skru denne helt ut.. og dermed får du mer krefter ut av motoren.. Sitér dette innlegget <M/S Skipper har endret navn til Donald2.> Link to post
Divemaster Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Sjekk ut ... http://www.outboard-motor.net/suzuki/ Kommer litt an på modellen osv, men tror bla at forgasserene (tre stk) er forskjellige mellm 25 og 30 hk maskinene.... jeg anbefaler at du snakker med en forhandler, da de bør kunne gi deg riktig informasjon. Vi har en 30 HK på riben vår og er godt fonøyd med maskinen ... selv om den er litt tung og gjør 11 foteren litt nervøs når den er tiltet langt ut og en er alene i båten... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
csvirus Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Er dette en 2 eller 3-syl motor? uansett skal det være mulig og gjøre den om til 30hk, men om det lønner seg er en helt annen sak. Det er klart har du en delemotor du kan skru over de aktuelle komponentene fra går det jo greit (forgassere, reedventiler, elektronikk vil jeg tro) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Var ute og kikket på motoren,ser ut som den får full gass. Denne motoren er lysegrå,men er bare en forgasser og to sylindre. 30 hken har vel tre? Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Ja, er ikke sikker på om denne motoren har strupet inntak slik som tohatsu 25.... Les litt i delekatalogen til suzuki og se hva som er forskjellig fra 30hken (sammenlign serienr på de forskjellige delene slik som: reedventiler, forgasser, elektronikk, innsugsmanifoild, og se litt på eksos også....) Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Tror ikke denne kan justeres opptil 30 hk, jeg mener at en 30 suzuki egentlig er lik 35/40 noe sånt. Men Tohatsu 25 kan lett trimmes opp til 30 hk. Jeg kjøpte selv en 30 Suzuki fordi jeg vile ha 30 hk og ikke en 25 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Ok,regnet egentlig med det ikke gikk. Motoren står på en 12 fot jolle så den er stor nok i massevis,og bruker veldig lite bensin..... Var bare litt nysgjerrig på om det gikk. ¨Takk for alle svar Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Jeg på min side derimot er ganske sikker på at 20hk 25hk og 30hk er samme motor da, undersøk med delekatolog så finner du lett ut av det! Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 Denne motoren er lysegrå,men er bare en forgasser og to sylindre. 30 hken har vel tre? En bekjent hadde en 25 hk Suzuki, som var 2 -sylinder 2-takt med 1 forgasser. Mener denne var ca: 89-90 mod. Regner med at du er sikker på at det er en 1998 mod? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 20.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 (redigert) Helt sikker er jeg ikke,men den er ihvertfall fra slutten av 1990tallet. Står en 30 hk, tre sylindre/forgassere på Finn som har samme utseende og farger. Girsjalteren er "frontmontert" og den har el start. Redigert 20.Desember.2007 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Har den samme farge/klistremerker som denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=1&tot=28 I såtilfelle er den nyere enn 97, har den samme som denne: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=18&tot=28 er den mellom 95 og 97 mod. har den ikke den rød stripa på dekselet som på den siste men samme farge bare med gull/sort klistremerke er det en 89-95mod Men dette har egentlig ingenting og si da det uansett er samme motoren! ganske sikker på at de brukte samme blokk fra 84 og helt opp til 2000, hvis ikke enda lengre. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 21.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Motoren jeg har lik i farger og klistremerker som 99 modellen,så da er den vel 98 eller nyere... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.