Jump to content

Hvilken maritim sang/vise kommer dette sitatet fra..


Sydvesten

Recommended Posts

På denne årstiden er det tid for minner og sjømannsviser er spilles for å holde motet oppe for en del av oss... Tenkte da å starte etn tråd som går på "stater fra kjente maritime tekster så kan de som føler srfg kallet bidra med sine kunnskaper om dette..

 

"Hvor du var lett og flyktig søster sommer, du strøk så vidt over seilet og var vekk" er starten på en flott vise... noen som vet hvilken og med hvem?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Prøver meg med Evert Taube

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

De Lillos har vel en sang om en hvit dromedille?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Unit five?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvor er dette hente fra "Vi reiser ut i båten min en hvit dromedille, hun sier hun er glad at jeg spurte " og med hvem?

 

Reagerer hver gang jeg hører sangen, for han som har skrevet teksten har sikkert ment With Dromedille, tror dere ikke (og sannsynligvis var den lysegul også :crazy: )?

 

Han som synger synger vitterlig Hvit, men jeg tror altså at han tolker teksten feil.

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Reagerer hver gang jeg hører sangen, for han som har skrevet teksten har sikkert ment With Dromedille, tror dere ikke (og sannsynligvis var den lysegul også :crazy: )?

 

Han som synger synger vitterlig Hvit, men jeg tror altså at han tolker teksten feil.

 

Han som synger er tekstforfatteren, så jeg ser ikke helt at han kan tolke sin egen tekst så veldig feil.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...