Carpediem Startet 19.Desember.2007 Del på Facebook Startet 19.Desember.2007 Kom over seiltøy fra Seatronic. XM-yachting Ocean T-8000 heter det. Noen som har erfaringer? Prisen var hyggelige 3990,- for et sett!!! Har sett på Helly Hansen og Musto, men blir rakt uaktuelt når man ser på prisen! Noen som mener disse er verdt kronene så vil jeg gjerne høre om dette også... MVH oss på Carpe Diem Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 19.Desember.2007 Del på Facebook Svart 19.Desember.2007 XM er vel bra greit det... men vi kjøpte Musto jeg og fruen... på tilbud i Skagen, men det er ikke offshore utgaven...Musto leverer jo mye forskjellig... Det vi kjøpte heter vel Coastal tror jeg... og er greit nok til vårt bruk vil jeg tro.. betalte vel rundt 2000 DKK for et sett (1700 for jakken og 1200 for buksen, mu\inus 30%)... synes offshore utgaven virket litt stiv for oss godværsseilere.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
roaldbj Svart 20.Desember.2007 Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 Kjøpte XM-yachting Ocean T-8000 i våres og har brukt det mye på overdekk. Har blitt nedspylt av bølger og regn, men like tørr på kroppen i etterkant. Mest behagelig for meg har vært "pusteegenskapene" hvor jeg selv etter mange timers seilas fremdeles er tørr på kroppen. Sømmene er tapet slik at fuktigheten ikke har gått gjennom verken bukse eller jakke. I tillegg har jeg brukt Biscay XPD støvler. Dette har vært bra nok for meg. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 20.Desember.2007 Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 XM 8000 er et bra sett. Seatronic er en bra levrandør. Selv bruker vi Henri Lloyd. Fungerer det også. Sjekk om det er tilbud på Oslo Flaggfabrikk for tiden. Ellers mener jeg at Pelle P. har tilbud nå. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tempest Svart 20.Desember.2007 Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 (redigert) XM 8000 er et bra sett. Seatronic er en bra levrandør. Settet tror eg er veldig bra, men sjekk at Seatronic er leveringsdyktige. Min bror kjøpte sett der i sommer, har ennå ikkje fått den siste delen (husker ikkje om det var jakka eller buksa som mangler). 6 mnd levering er for lenge, og oppfølging av selgerne har vært dårlig. De opptrer avvisende når han ringer, og har ingen leveringsdato å gi han. Har de ikke størrelsen og fargen på lager hadde eg vegret meg for å bestille. Redigert 20.Desember.2007 av Tempest (see edit history) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Fetter Klodrik Svart 20.Desember.2007 Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 Det var en test av seiltøy i en tidligere utgave av Seilas i år. Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 20.Desember.2007 Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 du ville vite om Musto er verd prisen? alt er relativt. Jeg har hatt mitt off-shore sett (HPX bukse og MPX jakke) siden 1999. Jeg er veldig fornøyd. Dette er i bruk til regattaseiling vinter og sommer. Ikke mye utenom regatta. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
baatsman Svart 20.Desember.2007 Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 I tilegg til klær fra han Henri, har jeg også varme flytedresser ombord. De er mrk Regatta, hvis jeg husker riktig. Blir kun brukt vår/høst. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Carpediem Svart 20.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2007 Takk for alle svar! Har prøvd musto offshore og dette var jo et fantastisk bra sett! Men syntes prisen er litt stiv altså! Så spørsmålet er vell heller hvor mye dårligere XM er? Vi er ute etter noe som holder oss varm og tørr når været er som værst! Klær til finvær å litt dusk regn har vi i masse vis... a la soft shell, 3 og to lags goretex osv... Syntes soft shell er fantastisk bra! Men er jo dårlig mot regn og sjøsprøyt... Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Har også XM 8000 og er meget godt fornøyd. Har alle detaljer jeg er opptatt av, gummimansjetter, høy foret(behagelig) krage, hette som lett lar seg regulere, god passform, varmelommer med for, refleks, høy selebukse, mm. Hatt mitt i 3 år nå. Har aldri hatt Musto, men før XM hadde jeg Henri Lloyd. Det er klart bedre enn dette, men så begynte HL settet å bli gammelt. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 (redigert) . Har aldri hatt Musto, XM står for Ex Musto. Mitt HL begynner også å trekke på årene. Jeg kjøpte nytt HL til fruen ifjor. Hun er meget godt fornøyd. Denne gangen er jeg ikke sikker. Har også sett på XM. Men mulig jeg handler på Messen i Gøteborg. Ellers ved duskregn bruker jeg Soft-shell jakke. Redigert 21.Desember.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Sun Flyer Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 XM står for Ex Musto. Det er vås. Hvor har du det fra? Xm er produsent av prisgunstig båtutstyr i mange kategorier. Xm's vhf'er har fint lite med Musto's seiltøy å gjøre. http://www.xm-yachting.co.uk/da/15354 Forøvrig bruker en del av mannskapet som seiler med meg xm 5000 og xm 8000. Det er ikke like holdbare som de dyre merkene. Men helt greit altså. mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
baatsman Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 (redigert) Det er vås. Hvor har du det fra? mvh Viggo Vås eller ei. Er du sikker? https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=11579 Det er forresten ikke prisen som gjør et produkt bra, REF båter, klær osv. Redigert 21.Desember.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Hallaron Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Akkurat det med XM = Xmusto har jeg også hørt - tror tilogmed det var på seatronic de sa det... Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Sydvesten Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 (redigert) Har også hørt at XM er X Musto men det vel bare et rykte det som mye annet i båtverden... har mere tro på det som linken til jeanneau har lagt ut til firmaet som produserer dette... Redigert 21.Desember.2007 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sun Flyer Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Jeg har også hørt det, men kun fra flåsete xm-brukere som syns det er bortkastede penger å kjøpe Musto. Kanskje også enkelte mindre sympatiske selgere også kan finne på å bruke uttrykket. Man finner ingenting slikt på hjemmesiden til xm. Jeg var tidligere ganske bestemt på å kjøpe xm selv men ombestemte meg da jeg så hvor fort det ble slitt hos kompisene. Men 8000-settet er merkbart mer solid enn 5000-settet. Jeg har enda ikke kjøpt seiltøy selv. Bruker gammeldags regntøy fra Ålesund oljekledefabrikk om sommeren og fladen "alt-for-varm-og-fuktig-" dress om vinteren. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Mulligan Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Seiltøy og seiltøy. Kommer vel litt an på. Sånn til daglig bruker jeg Oslofjordbunad. Allværsjakke og shorts. Ellers så har jeg lett regntøy fra HH. Også har jeg Musto Coastal når det passer. Til skikkelig drittvær har jeg offshore arbeidsdress fra Mustang. Flyter fint. På beina er det enten dåkksaiders eller Sebago støvler som brukes. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Kjøpte fjorårsmodell fra Gill på Sjøen for alle. Halv pris - 2.750 kr settet tror jeg det ble. Har vært veldig fornøyd med dette. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 (redigert) Kjøpte nytt seiltøy fra XM (5000) i fjor og har brukt dette nå i en sesong. Forløpig er jeg godt fornøyd med tøyet og det tilfrdstiller de forventinger jeg hadde. Holder vann ute og lufter ut fuktigheten innefra på en grei måte. Godt og varmt og fint å jobbe i. Musto er helt sikkert enda bedre, men for min del ble den store prisforskjellen for fristende. Fornøyd med mitt valg, men håper ikke jeg blir tillagt jeanneaus liste av flåsete xm-brukere av den grunn Redigert 21.Desember.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Kjøpte nytt seiltøy fra XM (5000) i fjor og har brukt dette nå i en sesong. Forløpig er jeg godt fornøyd med tøyet og det tilfrdstiller de forventinger jeg hadde. Holder vann ute og lufter ut fuktigheten innefra på en grei måte. Godt og varmt og fint å jobbe i. Musto er helt sikkert enda bedre, men for min del ble den store prisforskjellen for fristende. Fornøyd med mitt valg, men håper ikke jeg blir tillagt jeanneaus liste av flåsete xm-brukere av den grunn Det er notert... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
avmønstret5 Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Både kona og jeg har XM (i tre år) og er vel fornøyd. Mener det er helt bra for den vanlige norske seilsesongen. Jeg har også en Musto offshore jakke som er god, og bør være det til den prisen, men noe tung og uhamstrig til sommerbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Jeg har Musto men er ikke sikker på hva det heter , kostet rundt 5-6lapper for settet så det er sikkert ikke det feeteste men er veldig fornøyd sammenlignet med settet jeg hadde fra HH tidligere , dette er sterkere,lettere,smartere designet og det er mer comfortabelt å bruke. Kjenner en som hadde dette seatronic tøyet av den billigste typen og det viste seg å ikke holde mål på slitestyrken (spesielt buksa) men det er mulig det dyreste settet er betydelig bedre , han kjøpte nytt tøy etter 2sesonger fra HL til rundt 6lapper og sier det er verdt hver eneste krone. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Det nye HL tøyet til fruen er veldig bra, mitt gamle HL tøy fungerer også bra. Men har nådd toppen. Jeg har sett på offshore settet til Pelle P. Men de var utsolgt for farger utenom hvit. Meg og hvit er ikke bra. holder ca 15 min til 14 dager. Jeg er opptatt av fargene skal lett synes, derfor knallfarger. Voffen gir meg en trådløs fjernkontroll til jul. Har ennå ikke sett hva kaninen gir meg så her er det store muligheter. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
skage Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Vi har 2 sett fra GILL og svært fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 21.Desember.2007 Del på Facebook Svart 21.Desember.2007 Har Pelle P, bra greier - men jeg er fortsatt en elendig seiler... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.