Jump to content

Noen som skal seile regatta bolærne strømstad 1 feb?


Sonata 7

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Det er nesten helt utrolig at det ikke er flere påmeldte. Her på vestlandet var vi over 50 båter på regatta første helgen i januar. Hvis jeg skulle få viljen min og flytte til Oslo, vil det manglende miljøet for vinterseiling være en klar ulempe.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Det er nesten helt utrolig at det ikke er flere påmeldte. Her på vestlandet var vi over 50 båter på regatta første helgen i januar. Hvis jeg skulle få viljen min og flytte til Oslo, vil det manglende miljøet for vinterseiling være en klar ulempe.

 

 

Jeg er helt enig, men de fleste her har båtene sine bukter og poller, der er det som regel is om vinteren. Men i år er det jo nesten ikke is. Hadde folk vært klar over det hadde kanskje fler latt båten være på vannet.

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg vist at det ikke kom is i havna mi i vinter hadde jeg ikke tatt opp båten. Men det er litt vanskelig å spå isforholdene for januar/februar når kulda kom i november.

 

Det er det som nokk er grunnen til at de fleste her på østlandet tar opp båtene sine.

 

 

Har meldt meg på regattaen skal ha med meg en jolleseiler som ikke har seilt mye storbåt før, men det blir nokk bra. Er meldt stiv kuling om dette ikke endrer seg får vi se om turen blir noe kortere enn planlagt

Link to post
Share on other sites

Et stormlavtryk passerer efter planen lige hen over området fredag morgen og formiddag. De nyeste prognoser lader selve centret ligge lige hvor sejladsen finder sted. Det vil sige næsten ingen vind fra forskellige retninger. Men kun små ændringer kan medfør, at I befinder jer i en storm med sydvestlig vind op til 20-24 m/s.

 

 

Som det ser ud nu... og blot til info..vær opmærksomme :-)

 

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Fra dmi.dk -netop opdateret:

 

 

Skagerrak

Onsdag

Vest og nordvest, 8 til 13 m/s, til natten en overgang aftagende, men senere op til kuling fra syd og sydvest, 10 til 15 m/s.

 

Torsdag

Kuling fra syd og sydøst, 15 til 20 m/s, til natten omkring sydvest.

 

Fredag

Kuling omkring vest, 15 til 20 m/s, en overgang op til storm 25 m/s, til natten aftagende til 10 til 15 m/s.

Link to post
Share on other sites

Det er nesten helt utrolig at det ikke er flere påmeldte. Her på vestlandet var vi over 50 båter på regatta første helgen i januar. Hvis jeg skulle få viljen min og flytte til Oslo, vil det manglende miljøet for vinterseiling være en klar ulempe.

 

Det må jeg bare si meg helt enig i! Hulda er stasjonert midt i Oslofjorden, og jeg er ute og seiler hele vinteren!

 

bilde060206.jpg

 

Is er ingen hindring, bare en dårlig unnskyldning. Jeg kan ikke fatte at jeg ikke møter fler utpå når det blåser en frisk nordabris og det er 15 blå. Seilene står også bedre når de er frosset til stålplater. Dessuten slipper man å vurdere muligheten for å reve når alt er frosset dønn fast.

 

Pusekatter fra vestlandet får nok heller holde seg der vannet er bløtere..

 

haalke_1.jpg

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan det løye ganske kraftig på natta? Noen hobbyspåfolk her?

 

SMHI melder for Strömstad torsdag S 18 m/s, fredag S 14 m/s. Det gidder jeg ikke. Det blir en bedring på lørdag. Det blåser nok mer i ytre Oslofjord, og vinden kommer rett inn fjorden. Jeg tror jeg heller skal sjekke fortøyningene mine. Og så tar jeg bilen til Strömstad, skal uansett ned og hente noe greier som jeg kjøpte på Orust i høst.

Link to post
Share on other sites

HALLO!!! E du helt månebedotten? :crazy:

Det er ingen hemmelighet at jeg har lyst å flytte fra Bergen til Oslo. Er piss lei av drittværet her i byn. Og det merkes bedre når man bor i båt. Det er også karriererelaterte grunner. Seilmiljøet i Bergensområdet er noe av det som holder meg igjen. Liker ikke tanken på å være innefrosset 20% av året.

 

Men nå er vi OT. (igjen)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...