Jump to content

Nor-dan 24 fot kombi, info?


Viksund Bravo

Recommended Posts

Hei igjen. :eek:

Mitt forrige innlegg fordampet, så jeg prøver igjen!

Ønsker opplysninger om denne båten, en Nor-dan 24 fot 1980 modell. det er et selvbygg type kombi, med 22 hk sabb. Er overbygget originalt?? Det er tilpasset båten, men er ikke sikker på om det er til en annen båt...

Båten er under renovering, bruker hver ledige stund under presenningen!! :eek:

Vet nor-dan lagde en 24 fot sjark, er det samme skroget??

Takk for hjelpen!

Bilde

Bilde

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett mange Nordan 24 i Danmark, men aldrig med et sånt overbygg. Jeg er helt sikker på at det er samme skrog jeg har sett. Jeg er sikker på at sjarken er bygget på sammen skrog. Gi' besked om jeg tuller.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Du kan kanskje ta en titt her: http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=18608&cc=925

Tror det er samme skroget, men med sjark-overbygget. Ikke alt for mye opplysninger her heller, men du kan sikkert prøve å ringe til båtbyggeriet og snakke med de. Tror det er Åge Hansen som driver der ennå. Han har holdt på i mange år, og husker sikkert båttypen din. Jeg hadde også litt kontakt med de når jeg bygde min båt, og det var alltid hjelp å få.

Hovedsiden heter forøvrig http://www.ndb.no/

Link to post
Share on other sites

Båten ligner mere på en Sagen, ja. Det er noen små forskjeller i overbygget og luken forut, men ser veldig likt ut ellers. Ser at det er forskjellige mål på skrogene, så det bør vel gå an å måle seg fram til en mulig konklusjon. Nor-Dan sjarken er 722cm lang og 270cm bred. Ser at Sagen-båten er nesten 30 cm smalere og litt lengre. Det burde gå an å måle bredden og få en indikasjon på hvilken type båt det er.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...