Jump to content

Båter blir forlatt på sjøen


Ficher

Recommended Posts

Noen folk har så liten respekt for eiendelene sine at det er stor synd :nono: For omlag tre uker siden så skulle jeg ned i båthavna og hente strekkavlasterene mine. Som eneste båt på brygga lå det en nesten ny Scand 7600 Dynamic med revnet havnekalesje og kraftig slagside, faktisk så kraftig at utliggeren var blitt dradd litt ned :nonod: Jeg ringte havnebestyreren som noen dager senere sa at båten var blitt lenset og tatt på land av noe bekjente av eieren. Eieren selv? jo han var på ferie i Dubai :headbang: D3 motoren som sto i var vist ødelagt av å stå så lenge i vann.

 

 

Folk burde ta vare på tinga sine, i alle fall så dyre ting som båter.

 

Noen folk skulle av og til hatt kraftig :boxing:

Link to post
Share on other sites

Joda, folk bør ta vare på eiendelene sine.

Men jeg tror vi må akseptere at båt blir som bil. Noen har et kjærlighetsforhold til den mens andre har et, hva skal jeg si, bruksforhold til den.

Noen får en bil til å leve godt i 20 år+, mens andre er omtrent vrak etter 6-7 år.

Jeg kjenner mange jeg som alldri har vasket eller polert båten sin, brukt akkurat den tiden til båtstell som skal til for at båten flyter og går. De har ikke noe mindre glede av båtbruken de fine sommerdagene dem enn jeg.

Forskjellen er nok at jeg har båt som hobby, de har båtbruk som hobby.

Link to post
Share on other sites

Det er ille, i fjor høst tror jeg det var, var det en båt/jolle som sank, mener og huske at den sank rett etter sommerferien, med motor og det hele, ingen som hadde nr til eierne eller viste vem det var, og den ble liggenes opp ned ved brygga helt fram til desember! :nonod: Og her snakker vi ikke om selvlensende båt heller, eierne må jo være helt tette i pappen! (regner med det var sommergjester fra oslo eller noe....) Noe lignende skjedde med utleie båten vår og, etter 2 dagers intenst regnvær så sank båten... svar fra leietakere: "øse, må man det?" :cryin:

Link to post
Share on other sites

Noen folk har så liten respekt for eiendelene sine at det er stor synd :nono: For omlag tre uker siden så skulle jeg ned i båthavna og hente strekkavlasterene mine. Som eneste båt på brygga lå det en nesten ny Scand 7600 Dynamic med revnet havnekalesje og kraftig slagside, faktisk så kraftig at utliggeren var blitt dradd litt ned :nonod: Jeg ringte havnebestyreren som noen dager senere sa at båten var blitt lenset og tatt på land av noe bekjente av eieren. Eieren selv? jo han var på ferie i Dubai :headbang: D3 motoren som sto i var vist ødelagt av å stå så lenge i vann.

 

 

Folk burde ta vare på tinga sine, i alle fall så dyre ting som båter.

 

Noen folk skulle av og til hatt kraftig :boxing:

 

Er det noe galt med aa vaere paa ferie i Dubai?????? Veldig inntresant plass, hvor jeg har tilbrakt noen maaneder.

Synd for eier at kalesja har roket mens han var paa ferie. Hva vet du om at ikke eier var nede aa sjekket baaten timer for han reiste??

Selv baat eiere maa vel kunne reise paa ferie? :rolleyes:

Virker jo som han tok action naar han fikk vite om hva som var skjedd med baaten.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Naa er jeg borte fra kongeriket droye halve aaret. Derfor tar jeg baaten opp paa hosten pga. at jeg ikke har naerver til aa ha baaten liggende ute.

Har avtale med marina eier at han gir besked hjem til meg om noe skulle vaere galt i perioden jeg er borte. Borte i 5-6 uker av gangen.

Dette gjelder hele aaret. Baade mens baaten er paa vannnet og i opplag.

 

Har man satt paa skikklige fortoyninger. I dette tillfelle saa var det en nesten ny baat. Da burde normalt sett kalesja holdt. saa skulle det ikke vaere nodvendig at noen skulle sjekke baaten. Om det ikke har vaert noe helt spessielt ekstremt vaer i Kongeriket siden jeg reiste.

 

Syns det blir for dumt, aa anklage baat eier for at han er saa dum at han har tatt seg en ferie i utlandet naar det er dritt vaer i Norge.

 

Redigert: Naa vet jeg ikke hvor lang ferie det var snakk om. Men baater greier seg stort sett uten besok i en 14 dagers periode hvis den ikke ligger veldig utsatt til i skiklig dritt vaer.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er det noe galt med aa vaere paa ferie i Dubai?????? Veldig inntresant plass, hvor jeg har tilbrakt noen maaneder.

Synd for eier at kalesja har roket mens han var paa ferie. Hva vet du om at ikke eier var nede aa sjekket baaten timer for han reiste??

Selv baat eiere maa vel kunne reise paa ferie? :rolleyes:

Virker jo som han tok action naar han fikk vite om hva som var skjedd med baaten.

 

Det er absolutt ikke noe galt å være på ferie i Dubai, en nydelig plass som vi også besøkte for noen år siden. Men å dra så langt vekk på denne årstiden uten å ta opp båten eller i det minste få noen til å sjekke den med jevne mellomrom er det rene idioti synes jeg. Det gikk to dager etter eieren hadde fått beskjed til kompisene hans fikk lensa båten og satt den på land. Vet ikke om det kan kalles rask respons.

 

Må kanskje legges til at eieren fortsatt er på ferie og på båthavnas parkerings plass står båten med en grønn presenning over som er full av vann med is på :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...