jdahl Startet 16.Februar.2004 Del på Facebook Startet 16.Februar.2004 Har bestilt meg ny long blokk til min 5,7l omc med cobra drev, og skal bestille meg ferskvanns kjølings sett til denne motoren. Må jeg ha ekstra pumpe til sjøvannet, eller holder det med pumpen som er i cobra drevet, og så bruke sirkulasjons pumpen i motoren på ferskvanns siden. Er det noen som vet dette, skal bestille dette også fra usa, så hadde jo vært greit og fått alt i en sending. jdahl Håper og få båten ferdig til påske :-) Sitér dette innlegget Link to post
Tor_K Svart 17.Februar.2004 Del på Facebook Svart 17.Februar.2004 Hei! Jeg har en Bayliner 2455, 1988 modell. I den sitter en 5,7 l GM-motor med ferskvannskjøling. Jeg har ikke sett noen ekstra sjøvannspumpe i motorrommet. Kan heller ikke forstå at det skulle være nødvendig. Det er jo nok med pumpa i drevet ved sjøvannskjøling, så hvorfor skulle det være nødvendig med en ekstra når det er ferskvannskjøling? Jeg anbefaler deg å stille spørsmålet på www.baylinerownersclub.org. Der får du garantert et skikkelig svar. Det er for øvrig veldig mye annen teknisk informasjon der også. Det kan jo hende at spørsmålet har vært stilt før, så prøv å søke på f.eks ”fresh water cooling”. Lykke til! Hilsen Tor Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 17.Februar.2004 Del på Facebook Svart 17.Februar.2004 Ferskvannskretsen har en vannpumpe på motorens "viftereim", mens sjøvannskretsens pumpe ligger i hekkaggregatet, nærmere bestemt i den øvre delen. Det har holdt med denne pumpa til å kjøle min Mercruiser 5,0. Digresjon: Volvos SX-drev, som jo er direkte arvtaker for Cobra, har ikke sjøvannspumpa i drevet. Der er sjøvannspumpa flytta inn på motoren, og står så vidt meg bekjent på viftereima den også. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
jdahl Svart 17.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Februar.2004 ok, takker for svar, ble litt usikker, noen sa at det måtte en ekstra pumpe til, men har også tatt noen telefoner i dag, så pumpen i drevet for holde. kiler jo litt ekstra i magen nå, nå som det er litt sol ute og begynner og forbedre 04 sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 18.Februar.2004 Del på Facebook Svart 18.Februar.2004 Gjelder dette Ford "king cobra" 7,4 l V8 også??? Har kjøpt varmeveksler-kit, men har ikke fått begynt på det enda. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 19.Februar.2004 Del på Facebook Svart 19.Februar.2004 Det samme gjelder King Cobra, iflg min Clymers "Workshop & Repair manual"... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.