Jump to content

Kobling av Ardic 1012WA ??


fredriksen

Recommended Posts

Har noen installasjonsveiledningen som følger med Ardic 1012WA??

 

Jeg kjøpte en bruktbåt sist høst, og jobber meg "gjennom" den for å gjøre den sjøklar til våren. Båten har bra med godt utstyr, men monteringene er det "så som så" med...

 

Blant annet var det rimelig vanskelig å få noe varme fra den monterte Ardic 1012WA da jeg gikk hjemover med båten.  Forklaringen på dette var raskt å konstatere: Kabel for tilkobling av strøm & regulering av den elektriske vifta var festet i en pen kveil ved siden av varmeren... Dette sparer effektivt på strømmen, men gir ikke den helt store utnyttelsen av varmeapparatet... :nono:

 

Har ikke sett nærmere på tilkoblingene, men antar at det vil være raskere å montere med en installasjonsveiledning.

 

En skannet side av den elektriske installasjonsveiledningen ville vært fint! Har noen av dere det?

 

Videre er det montert en Thermo 2500 som benytter parafin (lampeolje). Hvor kan man få kjøpt servicesett (veke og gløder) til denne?? Jeg har sett denne varmeren under mange navn, så dette må vel være mulig å få kjøpt fortsatt? Antar at dette er fra -89, da båten er en 89-modell.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det ligger link til hele manualen for Thermo2500 i dokumentarkivet. Direktelink: http://home.online.no/~lha-h/forum/Thermo2500.pdf Tror dessuten at den utmerkede båtutstyrsforetningen TSG i Strømmen skaffer deler. Har selv en deffekt Thermo2500 liggende. Er det noe spesielt du trenger (har ikke vekesett og gløder, det er ødelagt), så send meg en IM eller mail. Jeg bor på Skjetten.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei og takker for raskt svar!

 

Bedre kunne det ikke gjøres og som bonus finner jeg på den anbefalte forhandlerlista at det er en forhandler tett ved hjemmet! Bra!!

 

Jeg har nok noen tekniske "undringsområder" til, men det er vel like greitt å starte under et riktig emne.. (Slark i AQAD styring).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...