Jump to content

Godt tilbud på dieselvarmer?


SRA

Recommended Posts

Jeg har hatt mukinivarmer i lastebilen min, i bakskapet, forferdelig sted å ha det, da jeg har kjørt en suge/spylebil. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har dusja ned den med vann, men den har utrolig nok funka i 5 år, men da tok den kvelden. Kjøpte en ny Mukini, og den går nå på 3de året.

 

Min erfaring er at den tåler utrolig tøff behandling, med minimalt med vedlikehold! Jeg har aldri betalt så mye for mine, så jeg tror disse varmerene (både mukini, webasto og ebersprecher) er billigere hos f.eks et verksted for lastebilpåbygg. Synes ting som det står båteller camping er dyrere enn f.eks fritid og bil.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Prisene hos båtutstyrsbutikker er lavere enn hos de som satser på lastebilmarkedet vis en ikke har store rabatter. Jeg kjøpte min Eber D4 hos et "lastebilsfirma" og selv med 20% kampanjerabatt hadde den blitt noen kroner billigere hos Seatronic eller Maritim.

 

Til gjengjeld har jeg da en forhandler med spesialkompetanse på varmere og verksted å støtte meg på hvis det skulle bli nødvendig.

 

Snakket med flere i lastebilbransjen før jeg bestemte meg for varmer, og anbefalingen var den samme fra alle, Eberspächer.

Link to post
Share on other sites

Prisene hos båtutstyrsbutikker er lavere enn hos de som satser på lastebilmarkedet vis en ikke har store rabatter. Jeg kjøpte min Eber D4 hos et "lastebilsfirma" og selv med 20% kampanjerabatt hadde den blitt noen kroner billigere hos Seatronic eller Maritim.

Ja, mitt innlegg lenger opp er kanskje litt forvirrende. Men jeg synes det generelt er dyrere hos båt og camp-forhandlere...

 

Jeg kjøpte varmeren av en påbygger, igjennom firma, dermed uten mva. Tror nok man må ha noen kjenskaper for å få til den handelen jeg gjorde, forøvrig er det samme påbygger som har produsert 8-10 påbygg i firmate vårt. (verdi ca 6-8 mill) så de tok sikkert ikkeno avanse på varmeren.

 

Enig i at Eberspächer eller webasto er den mest behaglige med tanke på bråk. Mukinivarmeren hører man vifta godt i!

Redigert av tom-ass (see edit history)

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...