Jump to content

Dufour med ny importør


Enzo

Recommended Posts

Dufour i Norge fikk jo ny importør da D-yachts gikk konkurs tidligere i høst , er det noen her som har begynt å få erfaringer med den nye importøren og kan dele erfaringene , er de like ille som den gamle eller er det en forbedring her nå ?

 

 

****tatt bort da det ikke var det tråden skulle handle om****

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

dette er som du kanskje vet et kjent raymarine problem hvor de fleste raymarine forhandlere kjenner til dette og gir ny i løpet av få dager.

når det gjelder ansvar så står jo blue peter fritt til å ta ansvar for det de vil så lenge de som solgte båten er konkurs.

At de i samarbeid med Dufour tar ansvar for det som er levert fra verft og ikke automatisk noe mer, er i utganspunktet naturlig men å skaffe deg en ny giver burde ikke være noe problem. (belamarin har vært svært medgjørlige her)

Forøvrig pass på å ikke høytrykkspyle den, da ryker den.

Om de ikke skaffer ny så gå til nærmeste raymarineforhandler. Regnes som lett å skifte selv om du får ny. (selv om du evt. må kappe ledning).

evt. kan du kontakte meg, så skal jeg forsøke å hjelpe deg.

Link to post
Share on other sites

Reklamasjonsretten er en særnorsk greie. Veldig kjekk å ha, men det er importøren som må legge til side litt penger for å få det til, ikke produsenten. Bluemarin har sikkert blitt enige med Dufour om en måte å ordne tingene på. Delene får blue marine dekket av sine leverandører på de fleste ting, og Dufour dekker sikkert timene det tar å fikse feilene. Den norske reklamasjonsretten etter en konkurs vil jeg anta at dere kan se langt etter, for de pengene tok nok D-yachts med seg i dragsuget.

 

Uansett ville jeg ikke hengt Bluemarin etter slipset av den grunn, for som nystartet firma har de neppe kapital til å rydde opp i skapet etter D- yachts. Om noen skal hjelpe til, må det nok bli Dufour. Håper Bluemarin klarer å bygge opp et solid firma slik at eiere av Dufour på sikt får en dyktig og rettferdig forhandler.

 

Om ikke vil vel baatplassen sørge for litt vann over ørene på dem. :diving:

Link to post
Share on other sites

(belamarin har vært svært medgjørlige her)

evt. kan du kontakte meg, så skal jeg forsøke å hjelpe deg.

Belamarin sa jeg måtte ta kontakt med importøren som hadde levert båten og om de tok kontakt med belamarin så vil de løse dette enkelt sa de , men bluepeter som på telefon sier de har tatt over alle de gamle reklamasjonene til D-yachts sier de ikke har ansvar for denne reklamasjonen men de skulle se på saken og mer hørte jeg ikke om den saken , hadde de tatt kontakt med belamarin så hadde sikkert belamarin ordnet opp i dette for lenge siden.

Selger du raymarine utstyr og kan hjelpe meg med denne reklamasjonen ?

 

Uansett ville jeg ikke hengt Bluemarin etter slipset av den grunn, for som nystartet firma har de neppe kapital til å rydde opp i skapet etter D- yachts. Om noen skal hjelpe til, må det nok bli Dufour. Håper Bluemarin klarer å bygge opp et solid firma slik at eiere av Dufour på sikt får en dyktig og rettferdig forhandler.

Om ikke vil vel baatplassen sørge for litt vann over ørene på dem. :diving:

Jeg prøver ikke å henge det firmaet etter slipset , min sak var bare en notis til det tråden egentlig skulle handle om , jeg spurte om andre Dufour eiere hadde begynt å få noe inntrykk av hvordan bluepeter tar hånd om disse sakene. I dette tilfellet så har verftet sagt seg villig til å ta seg av alle reklamasjoner som var hos D-yachts og i samarbeid med bluepeter skulle de ordne opp i dette slik at ingen D-yachts kunder skulle bli skadelidende.

Min sak er en fillesak og den representerer ikke mange 100lappene , men jeg vet det er folk her på forumet med dufour som har hatt reklamasjoner som nok er litt mer størrelse på enn det jeg har her og det var de jeg vill høre med om de hadde fått ordnet opp på en tilfredsstillende måte.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at dufour-eierne kommer til å komme godt ut av dette til slutt! Folk fra verftet har vært her og ordnet opp i endel båter (de med størst problemer), resten skal repareres av lokale folk. Det virker som verftet ønsker å rydde opp i alt rotet etter d-yachts og få kundene fornøyd

Link to post
Share on other sites

kaftein øl.

 

Ja jeg ble fortalt så jeg også men jeg lurte bare på hvordan det gikk med de her på forumet som har saker gående , om det hadde ordnet seg.

 

Håper det har ordnet seg og at dufour for framtiden kan slippe importør problemene som har vært for merket fortjener det da dette er veldig gode båter.

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke til de sakene du viser til, men vet at det blir satt i gang endel arbeide allerede i januar, og at målsetningen til verftet er å gjøre alle eierne fornøyd. Tror de også er innstilt på at det kommer til å koste endel cash, men innser at det er nødvendig for at det merket i det hele tatt skal kunne fortsette å ekistere her i landet.

Link to post
Share on other sites

Vi har saker gående med Dufour verftet, p.g.a. temperaturforholdene vil ikke våre saker bli ordnet før til våren. Dette har vi både skriftlig og muntlig fra verftet. (Servicesjef, salgsansvarlig og marketing direktør.) Derfor tror jeg at vi tilslutt vil komme i mål. Videre har vi en god tone med Blue Peter AS som den nye importøren heter. For ordens skyld så la vi inn et krav i boet til D-Yachts på mer enn 400 000,- basert på en uavhengig takst som D-Yachts selv rekvirerte som et forsøk på å bagatellisere våre problemer.

På bakgrunn av det ovenstående ser vi lyst på våre båtproblemer inntil videre.

Link to post
Share on other sites

:eek: :eek: Trodde det bare var Bavaria-båter det var problemer med????

 

Det er nok ofte små eller større problemer med mange båter , det er forskjellen på hvordan dette blir fikset som er forskjellen. Har din båt vært feilfri siden den var ny da er du nok en av mange men der er de som har en og annen detalj som ikke fungerer etter noen års bruk

Link to post
Share on other sites

.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Slettet innlegget mitt siden det ikke gagnet tråden og var en liten avsporing(svar til alidal)... dermed ble det ikke så mye igjen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi har saker gående med Dufour verftet, p.g.a. temperaturforholdene vil ikke våre saker bli ordnet før til våren. Dette har vi både skriftlig og muntlig fra verftet. (Servicesjef, salgsansvarlig og marketing direktør.) Derfor tror jeg at vi tilslutt vil komme i mål. Videre har vi en god tone med Blue Peter AS som den nye importøren heter. For ordens skyld så la vi inn et krav i boet til D-Yachts på mer enn 400 000,- basert på en uavhengig takst som D-Yachts selv rekvirerte som et forsøk på å bagatellisere våre problemer.

På bakgrunn av det ovenstående ser vi lyst på våre båtproblemer inntil videre.

 

Det var jo virkelig en høy sum, kan du si noe om hva problemet(ene) består i?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hovedsummen er et svært misfarget dekk. Det er store felter på dekket som er gult. Ifølge verftet er det fastbrent voks fra formen samt at det er gulfarget fra herdeprossesen. I følge servicesjefen fra verftet skal de greie å fikse dette, vi velger å være positive intil videre.

Dessuten er det også omtrekking av puter fordi båten ble levert med feil stoff på salongputene. Der er alle bortsett fra en byttet, så på det punktet er vi snart i mål.

Vi har også problemer med dårlig limt teak på benkene i sittebrønnen. Ny teak ligger vistnok hos Blue Peter og den vil bli montert samtidig med at dekket skal bli reparert. Alt dette er lovet gjort av folk fra verftet.

Link to post
Share on other sites

Det er store felter på dekket som er gult. Ifølge verftet er det fastbrent voks fra formen samt at det er gulfarget fra herdeprossesen.

Hadde det samme på en tidligere båt. Fikk bort mesteparten ved polering med maskin, men det var vanskelig å få bort alt, og det kom faktisk tilbake endel, men en ny omgang med poleringskmaskin og det ble bra. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hadde det samme på en tidligere båt. Fikk bort mesteparten ved polering med maskin, men det var vanskelig å få bort alt, og det kom faktisk tilbake endel, men en ny omgang med poleringskmaskin og det ble bra. :yesnod:

 

Har sett dette på andre båter og hadde litt av det på min tidligere Yamarin 7440. Det blir fort veldig stygt, var ikke klar over at en kunne klare å bone bort dette. Det ligger en ganske ny Askeladden i havna med denne grå-gelcoaten og den ser bare ikke ut i måneskinn, jeg har tenkt mange ganger at det er rart at de ikke har reklamert, men jeg vet ikke om det er forsøkt... Veldig forståelig at du vil ha dette fikset Mini, stå på krava så ordner det seg nok. Syns jo det er ryddig av Duforu å ikke la kundene bli skadelidende i konkursen...., tross alt. Det ville jo vært useriøst å la dem i stikken og vanskelig ifht ryktet, men likevel syns jeg de må få litt skryt for det, spesielt om det fungerer i praksis også...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Kjøpt 2 båter av D-Yachts og har nå kjøpt en ny båt av Bluepeter.

 

Håper Bluepeter gjør en like god jobb som D-yachts, da skal ikke jeg klage. Det ser ihvertfall bra ut så langt.

Beklager, men jeg kunne ikke dy meg. D-Yachts gjorde da vitterlig ingen god jobb. Hadde de gjort det, ville de fremdeles ha vært "in business". Den gode jobben D-Yachts gjorde var å produsere misfornøyde kunder, derfor mistet de agenturet og p.g.a. det gikk de konk.

 

Jeg holdt på å glemme å gratulere med ny båt. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg var fornøyd med den servicen jeg fikk.

 

Jeg er fullt klar over at det var flere som klaget over mangelfulle leveranser. Helt sikkert også riktig, men vi må bare innse at sesongen i Norge er kort og det gir den enkelte importør ett logistikk problem. Skal man velge å utlevere en båt å få kroner i kassa eller skal man bruke tiden på å rette opp mangelfulle leveranser?

 

Min mening er at mindre feil og mangler kan man leve med og få rettet opp utenfor den beste sesongen, eks. få byttet farge på puter o.l..

 

D-yachts er ikke den eneste importøren som har gitt/gir dårlig service, meg bekjent.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...