Jump to content

Julaften er en flott dag!


vikers

Recommended Posts

"Seilerjakke" fra Bergans, Orions loggbok, "Trebåten", 7 fl. rødvin og 2 flasker som gjerne brukes som ankerdram. Dette i tillegg til andre flotte ting som truser, sokker og et sett med superundertøy. Kunne ikke blitt bedre spør du meg!! :santcheer1:

 

Noen andre fornøyde båtfolk?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ytre Oslofjord Vest og Indre Oslofjord i serien fra Kysten vår, samt Havneguiden 1 fra Koster til Langesund er et bra suplement til Skipsbiblioteket ombord i Astor.

Og jamen er det ikke BP-folk å se i Havneguiden! På side 140 går Nor_West (Kåre) og Stressless (Bedik) side om side opp mot bunkerspumpene på Sætre marina.

 

Kanskje finner jeg flere kjente når jeg ser nærmere etter?

 

Skulle nesten tro at noen viste jeg var båtintressert? :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Må ha gnåla om den nye Leathmannen ettersom nissen kom med den , den var knallfin . Fikke også en Ronstan dress (bukse / jakke ) som var kjempe fin , men det viste jeg jo da jeg kjøpte den selv . Ønska meg egentlig bare ny loggbok og det fikk jeg , nærsagt som vanlig da jeg bruker en bok i året sånn ca . Foresten så blei det nye båtsko også Henry Lloyd , håndsydde lærsko som jeg også syntes er kjempe fine .Det blir ikke til at jeg går å kjøper slike ting selv , syntes det er for dyrt . Ikke akurat båt ting , men mye brukt i båten er det nye digital camera Økosjefen å jeg fikk . Et Canon Ixus 75 med ekstra stor minnebrikke og veske. ,sett på nettet ang tester .Din side skryter av det , det er nå testet her hjemme også . Er kjempe fornøyd jeg . Mett trøtt og blakk , god jul :lol:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Har akkurat klart å snike meg unna fra resten av selskapet en liten stund. Julenissen var jaggu raus i år også. Fikk en sånn flott flytevest som ser ut som en helt vanlig vest som man kan bruke både på sjøen og på land. Nå kan jeg ha sikkerheten i varetatt til våren og høsten når jeg skal ut på sjøen alene, med glatte dekk så er det lett å havne i det kalde vannet. Nå slipper det også å se ut som om mora mi har tvunget på meg en vest for å få gå alene ut i båten :lol: . Videre så fikk jeg også sånne Henry Lloyd seilsko, kjempe flotte. Nå slipper jeg alle de stygge sorte gummimerkene på gelcoaten. Fikk også to t-skjorter og en jakke med Princess logo på, kommer fint med når jeg skal ut i nybåten til sommeren.

 

Nei nå roper kona, jeg får gå ned i stua til de andre igjen.

 

 

Ha en riktig god julefeiring videre folkens! :santcheers:

Link to post
Share on other sites

hei god jul..

jeg fikk julegave min kamerat.jeg synes flott gave av grunnkurs i Knoper, inneholder: bok med trinn for trinn illustrasjoner. Plakat med de 10 viktigste knopene, 3 tau i perfekt øvelengde. mvh o-hjelen.

77mod HANSVIK 14FOT

82mod Hortensnekka HB 620

83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715

86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41

Link to post
Share on other sites

Og jamen er det ikke BP-folk å se i Havneguiden! På side 140 går Nor_West (Kåre) og Stressless (Bedik) side om side opp mot bunkerspumpene på Sætre marina.

Kanskje finner jeg flere kjente når jeg ser nærmere etter?

Jeg fikk havneguiden fra G'borg til Svinesund. Og jammen ser jeg ikke at Escada er avbildet på Pilgrimen på side 114, nede til høyre sammen med Heika, en 30 Elwaro, nabobåten i båthavna.

 

Flere som finner bilde av seg selv i havneguidene?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk havneguiden fra G'borg til Svinesund. Og jammen ser jeg ikke at Escada er avbildet på Pilgrimen på side 114, nede til høyre sammen med Heika, en 30 Elwaro, nabobåten i båthavna.

 

Fint paa Pilgrimmen. Ligger i le uansett vindretning. Laa fortoyd paa samme plass som Escada er avbildet naa i sommer.

Kun en liten jolle tur fra Gullholmen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Fint paa Pilgrimmen. Ligger i le uansett vindretning. Laa fortoyd paa samme plass som Escada er avbildet naa i sommer.

Kun en liten jolle tur fra Gullholmen.

 

Ja, Pilgrimen er flott. Lå der to-tre solrike dager sammen med famile og venner sommeren 2006. Du ligger godt beskyttet mot hovedfarleden langs Svenskekysten.

Link to post
Share on other sites

Fint paa Pilgrimmen. Ligger i le uansett vindretning. Laa fortoyd paa samme plass som Escada er avbildet naa i sommer.

Kun en liten jolle tur fra Gullholmen.

Ja du lå der i 2006 også Mariell

Bak Sandviken med flybrigde :wink: Jeg fikk også Havneguiden Gtb.-Svinesd.

Fantastisk flott bok!

 

img_1026.jpg

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...