Player 311 Startet 25.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 25.Desember.2007 Hei, og god jul alle sammen Har vært en liten tur uti båten for å kople en bryter som skal kjøre opp, og ned en lukeløfter men sliter litt med å forstå hvordan dette skal gjøres Her er koplingsskjemaet: (Det er art. 10113-04 jeg sliter med) http://www.maritim.no/info/carlingswitch.pdf Jeg har pluss, og minus fra batteriet. Jeg har pluss og minus til løfteren. Hvor skal jeg kople på de fire ledningene mine for å få denne bryteren til å snu spenningen slik at løfteren går opp, og ned? På forhånd takk for hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 25.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2007 Du klarer ikke det med den bryteren, uten bruk av rele, for jeg antar lukeløfteren skal bytte om + og - Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 25.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2007 2 stk. dobbelt rele, ordner dette. Ingen vei utenom, dersom du skal bytte rundt + og -. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
logget av Svart 25.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2007 (redigert) De siste to terminalene (som jeg ikke har tegnet inn) er for diodelyset i bryteren. Hvis du kjøper topolt bryter med utvendig kobling av lys, vil du kunne få koblet lyset til den øvrige instrument belysningen uavhengig av bryterfunksjon. Kom ikke på at du kanskje måtte ha terminalnr også. I så fall så ser det slik ut i ditt tilfelle. Redigert 25.Desember.2007 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 25.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2007 (redigert) Da må jeg prøve å kople litt i morgen igjen. Iølge bruksanvisningen skulle det visstnok ikke være nødvendig med relè, så takk for forståelig svar svar Ole Petter Redigert 25.Desember.2007 av Player 311 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Player 311 Svart 26.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2007 Da var dette koplet og klart:) Fungerer nå slik det skal:) Sitér dette innlegget Link to post
Kjelli Svart 26.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2007 Da vil det si at koblingsforklaringen til Maritim er feil, ifølge skjema er ikke 4-5-6 i bruk, men forstår at bryteren er en 2-polt vender, og da blir det riktig slik som Ole Petter har tegnet. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 (redigert) Gammel tråd men til info.. her er et opplegg jeg mekka for en Bavaria 35 sport som byttet motor og ikke kunne bruke "boksen" fra den gamle. Brukte bare et par standard relè.. Styrestrøm ble hentet fra uttak 3 ledning 3.5 og 3.6 (i midtkabin) som styres fra panelet ved førerposisjon (fra 2006 kom disse). Redigert 8.April.2015 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.