Jump to content

Gummibåt størrelse til 3m bred båt.


Davestq

Recommended Posts

Dersom du skal ha den på daviter (Snapdaviter eller annet) kan det være greit med RIB med lengde 270 cm - særlig om du skal inn i endel havner. Jeg har de siste årene sett flere som har hatt RIB som har vært like lang som største bredde på hovedbåten og da kan RIBen lett bli en ekstra fender - selvfølgelig med den fordel det kan ha. Barna er nok mest opptatt av at båten kommer opp i plan og da er det hensiktsmessig å velge RIB med bunn som tillater dette (fast bunn eller oppblåsbar kjøl) pluss tilstrekkelig stor påhengsmotor.

Link to post
Share on other sites

Vi har haft vores Quicksilver 270 airdeck i flere år nu (siden våren 2002). En trofast ven og godt legetøj for børnene. Planer med to børn og en 4 hk 4-takter Mariner. Passede fint til badeplatformen på vores Skilsø 33 og endnu bedre på Forbinaen, der er lidt bredere.

 

Airdeck (oppustelig bund) fungerer fint og med den oppustelige køl er den også rimelig retningsstabil. Og så kan den pakkes helt sammen uden problemer når der ikke er en fast bund.

 

qsilver270ad.jpg

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Marex 290 er noe smalere bak enn 299. Hvis du henger gummibåten i snapdaviter på badeplattformen, blir det MEGET upraktisk hvis gummibåten stikker ut på sidene. Bedre at det er litt å gå på. Mulig 270 holder, men være obs på dette.

(Min Viksund 800 er 320 cm bred, og jeg har gummibåt på 2,40 m og den passer helt fint som nevnt).

Redigert av Zach (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min båt er 3.36 bred og jeg har en Suzumar DS 270 rib i snap daviter, denne båten er litt over 280 lang og passer fint. Pass altså på å få totallengde på båtene du vurderer, modell nummeret kan lyge.

Det er også greit å kunne bruke badestigen uten å fjerne gummibåten, baugen legges da mot badestigen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...