Jump to content

Båtliv i 2008


roaldbj

Recommended Posts

Jeg har lest gjennom ganske mange tråder de 5 årene Båtplassen har eksistert. Er det noen som har tanker om hvordan vi skal organisere synsspunkter i 2008?

Vi kan eksempelvis lage tråder for hver måned som Båtliv Januar 2008, Båtliv Februar 2008 osv.

Jeg antar at mange skal seile nedover vestkysten av Sverige og mot Læsø/ Anholt/ Samsø / Limfjorden o.a.

Skal vi forsøke å lage ett system på meldinger, eller skal vi la tusen blomster blomstre?

Link to post
Share on other sites

Smart å ha en navnestandard, men er det fornuftig å stoppe tråden på dato når en aktivitet like gjerne går over i neste mnd. Er det lurt å samle erfaring for vestlandet og svenskekysten i samme tråd, kan ikke dette blir litt mye for hele landet. Tråden om svenskekysten i sommer var fin. Den gav tips og erfaring innen et område . Tror det hadde vært fornuftig med en navnestandard som har med geografi i navnet.

Link to post
Share on other sites

Høres bra ut. For min del tror jeg å dele det opp i geografiske områder er det som er best. En er vel stort sett interessert i det som skjer nå og fremover. Ser ikke for meg at jeg vil lese tråden for februar 2008 i juni for å finne ut hva som skjer i Ryfylket i sommermånedene. Men en Båtliv Ryfylke 2008 vil være interessant, evt. Båtliv Rogaland 2008.

 

Skal ikke starte en med en gang - kan vente til vi blir enige om en standard. Men jeg regner med å starte en Båtliv Rogaland 2008 om det ikke dukker opp en ;-)

Link to post
Share on other sites

Båtliv Ryfylke 2008 vil være interessant, evt. Båtliv Rogaland 2008 er fine navn å lete etter. Å lage en for hver måned er vel unødvendig. Da er det bare å bla seg utover hvis det er sommerminner man vil se etter.

 

Kunne vært fint med en katalogisering, selv om jeg tviler på om det holder helt inn. Men et godt hjelpemiddel vil det utvilsomt være.

 

 

Vel overstått folkens! :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hadde stor glede av å lese- og poste i 'tur' trådene fra sist sommer.

Som her, med PC i cockpit og samband over mob tlf :-)

(Gode minner strøymar i hug)

 

Formatet på disse trådene er mer av 'blog'-messig karakter enn den øvrige diskusjonen her inne, men det frister meg allikevel ikke å starte en blog for dette da det blir litt for privat: Kun en 'eier' bloggen, andre skriver kun kommentarer. Jeg er for at alle skal poste med lik synlighet på innleggene.

 

Kanskje en 'fellesblog' - banner i kjerka nå - i et eget forum? Åpent Tur Forum - kunne inneholde alle tur innlegg? Inkludert planlegging og oppsummering?

Ville gjort trådene enklere å finne.....uten nødvendigvis noen formell navnestandard.

 

(Vet ikke om jeg støtter denne ideen - er egentlig i mot oppdeling - men det er dog et innspill for debatt)

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Hva med "Tur svenskekysten 2008", "tur sørlandskysten 2008", evt flere andre strekninger, som forsøksvis kan fange opp alle ferieplaner, spørsmål og løpende rapporter fra disse områdene for sesongen som kommer?

De små trådene kommer jo uansett i tillegg - det er ukontrollerbart. :smiley:

Jeg syns dette opplegget, med gruppering etter aktuelle områder og strekninger, er en grei og oversiktlig måte å gjøre det på!

Link to post
Share on other sites

Jeg støtter ideen om "småtrådene".

Forslag: Om de som har erfaringer fra de forskjellige områdene skriver litt om det. Eks. lure havner, hva en bør huske på der, hvor en ikke bør gå, hva en bør unngå, hva som kan være værdt et besøk for barnefamilier, litt priser osv. Bare et forslag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...