Jump to content

Den 'indre' leia fra Ryfylke til Sunnhordland...!


btor

Recommended Posts

For noen som vil uforske den 'indre' leia fra Ryfylke til Sunnhordland og ikke ta Sletta begge veier, er det noen løsninger for båttransport over land enten fra

 

Isvik - Haraldseidvågen

eller

Vågsbotn - Sundførvågen

 

Dette er jo bare 2-3 km så jeg tenker enten på en bonde med traktor og opplagshenger (som kanskje pleier å gjøre dette) eller lastebil med rutine på dette. I mitt tilfelle er det en snekke på 23 fot..

 

Hadde ikke dette vært en idé å ta opp for en lokal båtforening ;-) ??

 

Takk for info og tips ;-)

 

btor

Link to post
Share on other sites

:smiley: Godt Nyttår !

 

Jeg tror at det for noen ti-år siden var et tilbud om frakt over land fra Sandeid til Ølen, men lenge siden jeg har hørt noe om det nå. Kanskje det ble slutt pga. liten etterspørsel, men det hadde vært fint å komme til Sunhordland denne ruta.

 

Haba

Link to post
Share on other sites

Godt nyttår til deg og alle andre også ;-)

 

Mellom Ølen og Sandeid er det jo to-tre ganger så langt som de stedene jeg nevner. Siden det er relativt kort ville det ha vært flott for en litt forseggjort opplagshenger og traktor. Snekke på lastebil er litt mer pes ;-)

 

btor

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at det for noen ti-år siden var et tilbud om frakt over land fra Sandeid til Ølen, men lenge siden jeg har hørt noe om det nå. Kanskje det ble slutt pga. liten etterspørsel, men det hadde vært fint å komme til Sunhordland denne ruta.
Tilbudet fikk en brå slutt pga. en kjip ulykke der en kar fikk klemt av seg ene beinet fra midt på låret og ned. Bil og båt havnet i sjøen. Er selv fra området og kjenner ikke til at det finnes noe "organisert" tilbud på dette nå til dags.
Link to post
Share on other sites

Det finnes ikke skikkelig opptaksrampe hverken i Isvik eller Haraldseidvågen,men kai er det begge steder så transport med lastebil og kran er mulig.

Ikke noe organisert men en telefon til Stangeland Kran eller Wee i Tysvær så lar det seg nok ordne.

Statens Vegvesen har snudd og lover penger til oppgradering og fortsatt drift

Skjoldastraumen sluse

Link to post
Share on other sites

Vi gikk over Sletta i år fjor :wink: før og etter Sildajazz, en 24 fots snekke gikk sammen med meg og det var aldri noe som lignet på ubehageligheter. Er været på din side så er Sletta en fin tur. Jeg ville heller brukt energien på å slå seg sammen med en som kan følge deg oppover.

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...