Jump to content

Ut med motoren - tips? VP41


krl

Recommended Posts

Skifte simmeringer i gjennomføringen i bakplata til drevet der hvor styreakslingen går igjennom. Delene koster lite og jobben er mye enklere når motoren er ute. Enkelte opplever å måtte ta ut motoren for å få utført denne jobben da det er trangt bak motoren samtidig som styreakslingen sitte godt.

 

Forsøkte selv på denne jobben for et par år siden men måtte gi opp da jeg ikke fikk ut styregaffelen. Hadde sikkert gått bedre om motoren hadde vært ut.

 

Ellers så har det vel vært tråder som har omhandlet lignende tilfeller på samme type motor her før?

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet med samme motor.

 

forrige eier hadde tydeligvis hatt hull i belgen, han hadde skiftet kryss rett før jeg overtok båten(uten at det ringte en bjelle hos meg). året etter fikk jeg ulyd i aksling, jeg skudde av drevet og da fikk jeg bekreftet min mistanke, begge lagra i svinghjulshuset var gåen.

da var det bare å jekke fram motoren, av med svinghjulshuset, presse ut lagra, inn med nye lager og montere motor og drev igjenn.

dette var en jobb som tok meg en lang dag og kostet 600-700kr i lager og tetteringer

Link to post
Share on other sites

Hadde samme problemet med samme motor.

 

forrige eier hadde tydeligvis hatt hull i belgen, han hadde skiftet kryss rett før jeg overtok båten(uten at det ringte en bjelle hos meg). året etter fikk jeg ulyd i aksling, jeg skudde av drevet og da fikk jeg bekreftet min mistanke, begge lagra i svinghjulshuset var gåen.

da var det bare å jekke fram motoren, av med svinghjulshuset, presse ut lagra, inn med nye lager og montere motor og drev igjenn.

dette var en jobb som tok meg en lang dag og kostet 600-700kr i lager og tetteringer

 

Kjøpte du da deler hos VP, eller fant du deler andre steder?

Er på tur til forhandler til uka og lurer på å kjøpe alle deler der.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...