krl Startet 2.Januar.2008 Del på Facebook Startet 2.Januar.2008 Skal nå ta ut motoren for skifte av lager i svinghjuls-hus. Drevet er demontert. Ønsker da tips til ting som bør sjekkes/gjøres i forbindelse med dette. Gangtid knapt 1000 timer. Evnt. problemer med å demontere/montere? Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 2.Januar.2008 Del på Facebook Svart 2.Januar.2008 Skifte simmeringer i gjennomføringen i bakplata til drevet der hvor styreakslingen går igjennom. Delene koster lite og jobben er mye enklere når motoren er ute. Enkelte opplever å måtte ta ut motoren for å få utført denne jobben da det er trangt bak motoren samtidig som styreakslingen sitte godt. Forsøkte selv på denne jobben for et par år siden men måtte gi opp da jeg ikke fikk ut styregaffelen. Hadde sikkert gått bedre om motoren hadde vært ut. Ellers så har det vel vært tråder som har omhandlet lignende tilfeller på samme type motor her før? Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 2.Januar.2008 Del på Facebook Svart 2.Januar.2008 Hadde samme problemet med samme motor. forrige eier hadde tydeligvis hatt hull i belgen, han hadde skiftet kryss rett før jeg overtok båten(uten at det ringte en bjelle hos meg). året etter fikk jeg ulyd i aksling, jeg skudde av drevet og da fikk jeg bekreftet min mistanke, begge lagra i svinghjulshuset var gåen. da var det bare å jekke fram motoren, av med svinghjulshuset, presse ut lagra, inn med nye lager og montere motor og drev igjenn. dette var en jobb som tok meg en lang dag og kostet 600-700kr i lager og tetteringer Sitér dette innlegget Link to post
krl Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2008 Hadde samme problemet med samme motor. forrige eier hadde tydeligvis hatt hull i belgen, han hadde skiftet kryss rett før jeg overtok båten(uten at det ringte en bjelle hos meg). året etter fikk jeg ulyd i aksling, jeg skudde av drevet og da fikk jeg bekreftet min mistanke, begge lagra i svinghjulshuset var gåen. da var det bare å jekke fram motoren, av med svinghjulshuset, presse ut lagra, inn med nye lager og montere motor og drev igjenn. dette var en jobb som tok meg en lang dag og kostet 600-700kr i lager og tetteringer Kjøpte du da deler hos VP, eller fant du deler andre steder? Er på tur til forhandler til uka og lurer på å kjøpe alle deler der..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.