Karnic Startet 2.Januar.2008 Del på Facebook Startet 2.Januar.2008 Hei og GODT NYTT BÅTÅR er det noen som har erfaring ned disse såkalte hev/senk løsningene som settes inn i båsen i båt havna som gjør at båten blir løftet opp av vannet ? Sitér dette innlegget Link to post
Karnic Svart 2.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Januar.2008 Hei er det noen som har erfaring med disse hev/senk løsningene som kan monteres i bryggeanlegg? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.Januar.2008 Del på Facebook Svart 2.Januar.2008 Har ingen erfaring med disse men har sett at Rogaland Lystbåtservice AS har en slags flytedokk som kanskje er av samme type som du tenker på. Sist jeg var der holdt de på å ta opp en Bayliner 2858. Det gikk imponerende lett. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Karnic Svart 3.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 Det jeg er på jakt etter er noen flyte elementer som monteres der jeg har båten liggende,når jeg skal ut med båten fylles elementene ,å båten er på vann. når jeg har parkert trykker på en knapp og elenentene flyter opp.Så det ut som det var noe i denne retningen? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 Saa en saann annordning i Grebbestad i sommer. Saa ut som en mini flytedokk i hardplast. Med pontonger og dekk. Pontongene var vel en 30/40 cm hoye. Saa hele greia maatte senkes under vann for aa faa baaten flott. Tror dette var noe Demo greier, men husker ikke hvilken produsent som markedsforte den. Synts vel egentlig at det saa noget snodigt ut. Hvis paaenget kun er aa faa baaten ut av vannet saa ok. Men tviler paa at dette hadde holdt saelig lenge i en havn med mye svell eller bolger. Hvis det er det som er grunnen til at du vurderer noe saant. I Vrengen sundet saa er det en som har en svaer davit lignende sak. som det ligger/henger en Targa 26/27 i. Tror det er en bedre losning. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 Det er vel bedre for en båt å bli støttet opp underfra (slipp) enn å bli hengende Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 Paa den davit varianten jeg nevnte. saa mener jeg det ogsaa er stotte under. Men tror ikke det er stotte under hele baaten. Ser mer ut som ett "gaffeltruck" Prinsipp. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Frøken Fryd Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 Er det noe ala mob-båt daviter kansje? Der den hviler inn på daviten? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 (redigert) Forsaavidt. Men hele anordningen er paa siden av kaia. Baaten blir ikke tatt inn over kaia/dekk som en mob baat gjor. Redigert 3.Januar.2008 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
horg Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 Er det en SLIK du tenker på? Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 (redigert) Her er noe som har vært omtalt tidligere i forumet, men fant ikke det på søk i baatplassen. Mer om dette her: JETDOCK Redigert Fant det her ved å søke "JETDOCK" skrevet av At-le Redigert 3.Januar.2008 av Naurstad (see edit history) Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Gunga Din Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 vet ikke vad som er bra o dåligt...men her er ett tips http://www.aerolift.se/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
skilsø Svart 3.Januar.2008 Del på Facebook Svart 3.Januar.2008 Prøv Mysen Motorcenter - Bryant import. De har kontakter 69896200 Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 4.Januar.2008 Del på Facebook Svart 4.Januar.2008 Haugaland Båt har Jet-Dock. Ser ut som et greit system for de store, flate sjøene i Junaiten, men er litt mer usikker på hvordan dette fungerer i norsk ruskevær. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Karnic Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2008 Mange gode forslag her men det jeg ser etter har ikke kommet ennå! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 7.Januar.2008 Del på Facebook Svart 7.Januar.2008 Jeg har sett heve/senke systemer for fritidsbåter flere steder i Danmark, hvor båten kjører inn på en liten rampe som heves vertikalt ved hjelp av en stor elektromotor (mulig det kunne være med hydraulikk), men har ikke klart å finne dette på nettet. Det ene stedet jeg observerte dette var i nærheten av Fredricia i Lillebeltet. Sitér dette innlegget Link to post
båtbjørn Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 (redigert) Hei nå kommer endelig denne bryggen som det snakkes om, til Norge. Polyglass i Son importerer den. Det er bare å kjøre båten rett oppå. Intet bunnstoff behøves. Drivstofføkonomisk. Byggeklossystem nesten som Lego. Ser veldig enkel og driftsikker ut. Versadock heter produktet, sjekk denne linken: http://versadock.com/DriveonVideos_SB.htm Redigert 28.Februar.2008 av båtbjørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 28.Februar.2008 Del på Facebook Svart 28.Februar.2008 I Leangbukta (Asker) er det et anlegg av denne typen - skal ta en tur forbi og se om jeg finner noe navn, ev. ta noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 20.Mars.2009 Del på Facebook Svart 20.Mars.2009 I Leangbukta (Asker) er det et anlegg av denne typen - skal ta en tur forbi og se om jeg finner noe navn, ev. ta noen bilder. Er det noen som har sett slikt system i praksis? www.polyglass.no www.versadock.com Kan dette i det hele tatt fungere til en 25 fots snekke? Eller gjelder dette kun for båter med utenbordsmotor? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
roaldbj Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Jeg snakket med Polyglass på messa i dag. Det er visstnok 6 som har kjøpt løsningen på messa. Du kan sikkert ringe ham direkte. En virkelig serviceinnstilt kar. Løsningen benyttes for bl.a. sjøfly, så jeg vil tro at den kanskje også passer for ei "lett" snekke. Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 21.Mars.2009 Del på Facebook Svart 21.Mars.2009 Spennende! Det jeg ser som en (av flere) utfordringer, er at kjølevannsinntaket er ca midt på båten. Dette vil vel bety at impeller går tørr mens vi jobber med å komme opp. En annen utfordring vil vel være at propellen "henger i lufta" når båten er oppe i dokken. Hvordan skal man da kunne bakke seg ut....? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
landkrabbe_ Svart 6.August.2009 Del på Facebook Svart 6.August.2009 hei er det kommet flere erfaringer med dette? Noen som har erfaringer med Versadock? Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 (redigert) Noen flere som har hatt erfaring med Versadock? Vurderer å kjøpe det til båten jeg skal ha i Trondheim. Synes det til tider er ekstremt til groing under båter som ligger ved bryggene her i byen. Edit: Fant litt videoer på Youtube med eksempler på Versadock ( http://www.youtube.com/results?search_quer...sadock&aq=f ) Både store og små båter, samt hvor de ligger ute i temmelig sterk vind/store bølger. Nå må jeg nesten spørre hvorfor ikke flere bruker slike?... Redigert 5.Mai.2010 av Quaoar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.Mai.2010 Del på Facebook Svart 5.Mai.2010 en liten avsporing - men heis funker for større båter også Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 6.Juni.2010 Del på Facebook Svart 6.Juni.2010 Var i Son tidligere denne uken. Knipset et par bilder av en båt som lå i "dokk". Er det riktig at båten skal ligge så skjevt? Etter hva jeg kunne se så lå den riktig i "sporet" sitt. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.