withsmann Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Snodige greier det her! Men må si jeg ble litt skeptisk til å ha en snekke oppå der? Båten som ligger skjevt får sikkert styrbord side grønn av grønske:P Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Jeg synes det så rimelig usikkert ut. Kan en av pontongene ha punktert? Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Suzumar Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Burde det ikke vært minst to rader med klosser til i bredden? Ville ikke hatt båten min liggende slik. Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Hei Jeg så for noen år siden i syden (Kreta, Shania) en "dokk" som var laget av plasrør, samme type som de bruker til ringene på ei fiskemære. Selve dokken var custom bygget for den båten som lå der. Det ble brukt luft/vann for heising og senking, og kjølen på båten lå 30-50 cm over vannet. Dette så proft ut og tåler nok både hiv og røft bruk. Båten(e) som lå i disse båsene/dokkene var en ca 24" men en skulle nok få dette til både til større og mindre båter. Som jeg kunne se det så var man avhengig av strømm for å drive en kopmressor til luften. Har desvere ikke noen bilder av den men i følge konemor så er det jo bare reise ned en tur igjen så jeg får sett mer på denne konstruksjonen Lars Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 (redigert) Var i Son tidligere denne uken. Knipset et par bilder av en båt som lå i "dokk". Er det riktig at båten skal ligge så skjevt? Er jo alt for få elementer i bredden (og i lengden). Den båten skulle vel hatt 4 ekstra elementer i bredden (minst!). Redigert 7.Juni.2010 av Quaoar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Ang. båten som ligger på "halvåtte" over her mangler nok 1 ekstra rader med pontonger på hver side... Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Quaoar Svart 18.Juli.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2010 Hever denne tråden igjen. Noen som har mer erfaring med slik flytebrygge nå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.