Jump to content

Kartsymbol ?

GeirT

Recommended Posts

Hei du,

Information: MARINE FARMS MARINE FARMS, WHICH MAY BE FLOATING OR FIXED STRUCTURES, AND THEIR ASSOCIATED MOORINGS SHOULD BE AVOIDED. THE CHARTED POSITIONS OF THE FARMS ARE APPROXIMATE, AND FURTHER FARMS MAY BE ESTABLISHED WITHOUT NOTICE. THE FARMS ARE GENERALLY MARKED BY BUOYES OR BEACONS, WHICH MAY BE LIT.

Hentet fra et kart jeg fant på PCn her. :-)

Men selve symbolet så jo ut som en feil med grafikkortet...

Jeg syns det ser ut som greske tegnet pi.

Tror ikke det kan være Marine farm, som Gladiator hadde sett i sin kartinfo, ettersom det ligger helt åpent for de fleste retninger.

Det er vel kan hende at der er en "Dumping ground" - selv om det er relativt grunnt der til å drive å dumpe saker og ting...

Får se når vi kommer dit til sommeren.

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Fra BlueChart

fairisle.jpg

Lurte på det med Dumping Ground. Skrev en mail til en kar på Fair Isle, og fikk dette svaret:

It is of course the area where the material excavated during the improvements to the North Haven harbour was dumped a number of years ago.

Not that – after the storms of a decade or so of winters - much will be remaining in that position!

Regards,

Dave

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

• 8 år senere...

Noen som kjenner dette symbolet? Kan ikke huske å ha sett det før. Autopiloten hylte og sa "potensial danger ahead" For sikkerhet skyld svingte jeg utenonm, sjøl om den lå på 18meter. Traff også en rett etterpå på 63 meter?

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hvilket kartsystem er det du har, Navionics eller . . . . ? Og hvor er kartutsnittet ditt fra?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg har proprietær Garmin. Utsnittet er fra rett N av Kollen i Larkollsundet. Går jeg inn på plotteren nå å leter opp finner eg bare et vanlig kryss og 18. Jeg kikk på autuguidence (rød strek på kartet) fra Rishlmn. til Horten Indre i dag tidlig. Kan tyde på at alle "grunnene" jeg passerte for anledningen ble markert med rød ramme og alarm?

Lagt til: Ser du var ute med den sansynlige forklaringen Kenneth. Faktisk første gang jeg benytter autoguidence.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

Ja, jeg har vel allerede lagt inn mitt dyptgående og hvilken minimumdybde jeg ønsker i forbindelse med ruteproduksjon i autoguidance?

ad. planlegging:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...