Jump to content

Fremtidige prosjekter, båt i plast/stål.

M/S Bastard

Recommended Posts

Ja, det er grusomt irriterende :headbang:

De beste kjøpene gjør du ved å gå i båthavner og velge deg ut et vrak, oppsøke eier og vifte med noen haudinger forran annsiktet hans. Det gjorde jeg da jeg kjøpte seilbåten. (Det er flaut og prute på en båt som ikke er til salgs :sweat: )

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Alt er det mulig og få gjort noe med Bastard, noe trenger mer jobb enn andre ting. Men du virker ganske nevenyttig, så det blir ikke noe problem uansett hva slags materiale.

men bli ferdig med Bastarden. gleder meg til å svippe en tur til Holmestrand og se på den når den er sjøsatt, om du vil gi meg en omvisning er jeg veldig takknemlig.

Jeg vil også forresten ha et lite prosjekt på si..

Tenkte en liten arendal snekke eller noe sånt. En liten åpen tresnekke jeg kan totalrenovrere.

Det eneste som stopper meg her er at jeg går siste halvår på vidregående, hvilket er litt avgjørende.

Men vi får se. Har alltid tid til overs flere dager, etter skole, middag, lekser og til slutt baatplassen.

Redigert: var ikke meningen å ``stjele`` tråden din ang mine prosjekt tanker Bastard.

Redigert av Patnyg (see edit history)

Er nå egentlig drev så dyrt eller er det mest en myte, jeg tror det er mye snakk om myte her

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Har du vunnet penger ettersom du ser deg om etter noe nytt å btuke dem på før eksisterende pengesluk er ferdig

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Tror vi må kontakte Vestfold sendingen og høre om de ikke kan lage en reportasje til norge rundt :crazy::crazy:

M/S Toftøy venter på ny eier Bastard! Kanskje litt svært? :lol:

Den har iallefall en veldig kjekk motor å putle med. Wichmann 4DCT har 4 cylindre, kompressor og turbo. På 300-400 omdreining lager den masse fin godlyd og den stopper heller ikke om den får noen teiner eller et par joller i propellen :wink:

Jeg har forøvrig 5DCT, dvs den samme med 5 cylindre ombord i min gamle POSEIDON. Hvis noen lurer på lyden kan den lastes ned med filmsnuttene på hjemmesiden.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Brukelig prosjekt dette! Men bygge om til aksel? Da blir det vel svært stor plastjobb? Dette er vel en helplaner? Ville satse på drevet. Ser ut til å være 280-drev. Det finnes mye brukt billig av dette. Men begynner å minke på nye reservedeler. Motoren er jo helt kurrant. God, gammel enkel og grei volvo. Hadde en slik 1978-mod. i forrige båten. Aldri tull med den. Eventuelt lykke til, da! :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...