M/S Bastard Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Må jo være ett greit kjøp, om båten ellers er bra. Kjedelig med annonser uten bilde, får ikke noe bra intrykk av selger da Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 (redigert) Ja, det er grusomt irriterende De beste kjøpene gjør du ved å gå i båthavner og velge deg ut et vrak, oppsøke eier og vifte med noen haudinger forran annsiktet hans. Det gjorde jeg da jeg kjøpte seilbåten. (Det er flaut og prute på en båt som ikke er til salgs ) Redigert 6.Januar.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
M/S Bastard Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Godt tips, får ta en tur i havna og kikke litt Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Nei, nei, nei!!!!!!!!!!!!! iKKE noen tur i noen havn før Bastarden er ferdig. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Fant ikke noe intressant Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Etter at Bastard blir ferdig må jeg ha noe og finne på, og da vurderer jeg plast eller stålbåt. Du burde vel egentlig hatt totalforbud mot å i det heletatt å tenke tanken før bastarden er sjøsatt. Tror du ikke det blir nok å pusle med ombord i bastarden etter at den er sjøsatt også da? Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 (redigert) Alt er det mulig og få gjort noe med Bastard, noe trenger mer jobb enn andre ting. Men du virker ganske nevenyttig, så det blir ikke noe problem uansett hva slags materiale. men bli ferdig med Bastarden. gleder meg til å svippe en tur til Holmestrand og se på den når den er sjøsatt, om du vil gi meg en omvisning er jeg veldig takknemlig. Jeg vil også forresten ha et lite prosjekt på si.. Tenkte en liten arendal snekke eller noe sånt. En liten åpen tresnekke jeg kan totalrenovrere. Det eneste som stopper meg her er at jeg går siste halvår på vidregående, hvilket er litt avgjørende. Men vi får se. Har alltid tid til overs flere dager, etter skole, middag, lekser og til slutt baatplassen. Redigert: var ikke meningen å ``stjele`` tråden din ang mine prosjekt tanker Bastard. Redigert 6.Januar.2008 av Patnyg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Vent nå ihvertfall til Bastard er på sjøen da Per Christian! Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Er nå egentlig drev så dyrt eller er det mest en myte, jeg tror det er mye snakk om myte her Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Hvis jeg får tak i ett billig prosjekt blir det satt vekk, og ikke begynt på før den jeg har er sjøsatt. Det er dette med drev jeg er usikker på. Sitér dette innlegget Link to post
hengefjes Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Jeg synes du skal få deg noe med en Sabb 2G i. Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Hadde vært fint det også, i en liten plastsjark f.eks. Må si jeg misunner dem som har plass til og ha flere båter, sulle ønske jeg var en av dem ja Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Har du vunnet penger ettersom du ser deg om etter noe nytt å btuke dem på før eksisterende pengesluk er ferdig Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gnisten Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Fant denne på finn, Selco 27 fot. Hvis du lover(!) å gjøre deg ferdig med Bastard kan jeg ta en tur å kikke på dette prosjektet for deg hvis du vil. Ikke så langt unna. Har ikke så mye greie på plastbåter, men kan da ta noen bilder osv.. Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
baatsman Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Vi får nå se, gjør ikke noen forhastede trekk. Tror deg på det. Ellers enige med "gutta" her. Ingen prosjekt før Bastarden er ferdig. Det er Norges mest omtalte båt. Mange som gleder seg til å se den ferdig på vannet. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Tror vi må kontakte Vestfold sendingen og høre om de ikke kan lage en reportasje til norge rundt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Har ikke vunnet noen kroner, som jeg skal sløse bort nei. Er legens ordre dette Jeg må ha noe gjøre også når båten er satt ut, så da tenkte jeg det var greit og fohøre seg litt om plastskrog,motor, drev osv. Blir plast eller stål neste gang. Bilder av den Selcoen innvendig kunne vært intressant. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Bilder av den Selcoen innvendig kunne vært intressant. Kan ikke love noe umiddelbart, men skal se hva jeg kan få til... Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Ikke noe og stresse med, bare hyggelig om du har lyst til og ta noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 M/S Toftøy venter på ny eier Bastard! Kanskje litt svært? Den har iallefall en veldig kjekk motor å putle med. Wichmann 4DCT har 4 cylindre, kompressor og turbo. På 300-400 omdreining lager den masse fin godlyd og den stopper heller ikke om den får noen teiner eller et par joller i propellen Jeg har forøvrig 5DCT, dvs den samme med 5 cylindre ombord i min gamle POSEIDON. Hvis noen lurer på lyden kan den lastes ned med filmsnuttene på hjemmesiden. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
index Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Jeg har forøvrig 5DCT, dvs den samme med 5 cylindre ombord i min gamle POSEIDON. Har ikke fått solgt den ennå altså? Kanskje noe for Bastard? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 (redigert) Litt for mye peng for meg, har jo undersøkt det skal vite Redigert 7.Januar.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Jeg har tilbragt noen måneder sammen med en sånn firesylindret Wichmann. Begrepet risting får en ny dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Er legens ordre dette Du har fått feil farge på resepten, skaff deg en blå en. Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Brukelig prosjekt dette! Men bygge om til aksel? Da blir det vel svært stor plastjobb? Dette er vel en helplaner? Ville satse på drevet. Ser ut til å være 280-drev. Det finnes mye brukt billig av dette. Men begynner å minke på nye reservedeler. Motoren er jo helt kurrant. God, gammel enkel og grei volvo. Hadde en slik 1978-mod. i forrige båten. Aldri tull med den. Eventuelt lykke til, da! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.