Høvdingen Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Fikk ikke gjort noe i dag, orket ikke og bale med mere pressenning i regnet i dag.Er meldt bedre vær i morra Dette poster du i Bastardtråden, og denne tråden legger du død. Forstått?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 men andre kan jo ha nytte av tråden. Så helt død blir den ikke enda Skal følge opp Bastard tråden ja Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Bastard har fått ny pappa Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
M/S Bastard Svart 9.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Tør nesten ikke og skrive i tråden, bør kanskje få meg ett nick til Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 ...Fant denne på finn, Selco 27 fot....Ikke at det er veldig viktig, men jeg synes denne ligner mer på en Selby enn en Selco. Mener det lages Selby på et eller annet bakgårdsvis ennå eller i alle fall inntil nylig, så det er kanskje mulig å få tegninger/skisser/monteringsdetaljer osv. om det skulle være interessant. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 (redigert) Nei, dette kan ikke være Selby. Den kom noe senere og i dag har de flotte båter. Selby har vert populære for de er ganske lett å drive. Redigert 9.Januar.2008 av Nemo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Her har du vell et perfekt prosjekt Bastard: Stålbåt Bruce Robert 33 fot Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
M/S Bastard Svart 10.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Ja, ikke så værst den der. Litt langt unna dog. Stål frister mest egentlig som neste prosjekt, med tanke på at det kan bli litt is om vinteren. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Litt langt ja, og den så kanskje litt vell hjemmebygd ut? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
M/S Bastard Svart 10.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 (redigert) Ja, overbygget så litt hjemmesnekret ut. Mangler vel sikkert noen detaljer Skroget er vel ikke så værst, i mine øyne ihvertfall Syns denne ser ok ut også. Utvendig ser den pen ut. Usikker på dette med vinkelgear og greier. Men det dukker jo hele tiden opp prosjekter, så det er nok greit og ikke løpe og kjøpe hva som helst. Mangler motor dog Redigert 10.Januar.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Løå og kjøp hvis du er fornøyd med farten den gir. 55 000,- må være grisebillig hvis bildene snakker sant. Bruk mellom 50-150 000,- på motor/ferdigstillelse og du har enda rimelig båt Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Patnyg Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Ikke at jeg skal sitte her og mate på med båter og eksempler som du kan se på å evnt kjøpe FØR du blir ferdig med bastarden. Men ser ikke ut som du gir deg, så da kommer jeg med et forslag. Ser ut til å være mye jobb, og motor følger med hvis ønskelig. Sikkert tillegg i pris. Sjark Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 10.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Det der var faktisk en plastbåt, måtte sjekke vettu Sitér dette innlegget Link to post
Høvdingen Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Patnyg Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 (redigert) Ja, søttern. Var glassfiber det. Det la jeg ikke merke til.. Redigert 10.Januar.2008 av Patnyg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 11.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2008 Syns denne ser ok ut også.Utvendig ser den pen ut. I grunn ikke værst pen båt.... - Men toalettrom med glassdør da......... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Sjarkens venn Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Når du er ferdig med Bastarden, så kjøper du deg en ekte tresjark! Det er gode båter det! Og det finnes mange av dem vettu! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Vi får nå se på det, har mest lyst på stål. Ikke umulig at det blir mere trebåt..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Nei, tresjark må det være! Så du får skynde deg med Bastarden din du! (Jeg sitter og lurer på den Bastard-tråden din!) Når du er ferdig så kjøper du sjark! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Bra du begynner å tenke riktig igjenn! Skøyte skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Ja! Skøyte eller sjark.... Valget er ditt Per! Men trebåt skal det være! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Som en klok mann sa: "Tre er tre, og plast er tett". Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 12.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Tiden vil vise trebåt er ok det, hvis den er bra fra bunnen av. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 (redigert) Min trebåt er tilnærmet helt tett. Håndpumper ut kanskje 10 liter hver 14. dag Du må bare behandle og gjøre jobben - da er det ikke noe verre å ha trebåt, enn plast. Raskere for meg å ta et strøk med maling og lakk enn det er for deg å polere! Redigert 12.Februar.2008 av vikers (see edit history) Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sleipner93 Svart 12.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2008 Har du fått nok av råte? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.