Seilaren Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 (redigert) Tenk å kalle båter i glassfiber for plast. Steady og Pioner kaller jeg plastbåter... Redigert 13.Februar.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Mulligan Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Båten din er laget av herdeplast. Steady og Pioner er laget av termoplast. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Ikke hør på disse trebåtfanatikerene! Kjøp deg plastbåt du, råte har du jo nok av! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mulligan Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Som det ble sagt. I båthavna snakker de med plastbåt om hvor mye fisk de har fått, hvor langt de har seilt, fine turer de har hatt og hvor de har tenkt seg i år. Trebåtfolka snakker om råte, pålamark, lekkasjer og mauring. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Mulligan skrev: Trebåtfolka snakker om råte, pålamark, lekkasjer og mauring. Sitat Båten din er laget av herdeplast.Steady og Pioner er laget av termoplast. Joda, der er forsåvidt riktig det. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sjarkens venn Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Ok! Nå har jeg skiftet mening: hvis du alt SKAL ha plastbåt, så må det bli en plastsjark da! Men nå blir trebåtfolket litt lei seg da. Du som er så flink med treverk, burde ha deg en trebåt, du! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Bare en reservebåt dette, slik at jeg ikke mister båtplassen. Må ha noe som klarer seg sjøl, mens jeg blir ferdig med den andre. Så sleges begge to etterhvert og jeg kan avansere til noe større uten og sette meg i gjeld Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Da skjønner jeg! Men husk å kjøpe trebåt når du har solgt plastsnekka da! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Mnja, eller stål Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 M/S Bastard skrev: ..Plastsnekka trengs ikke gjøres noe med før den skal selges igjen.... Omtrent det samme som jeg sa da jeg skulle ut og se på "ventebåt" i fjor. Endte opp med tresnekke som jeg ikke vil selge igjen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Jeg må selge, fordi jeg ikke har mere enn en båtplass. Men begge båtene selges etterhvert til fordel for noe større, gjerne en Hollandsk stålbåt. (drømmen) Noen som vet om hvilken motor som kan erstatte en Marna (volvo?) mb 10. Vil på sikt bytte til diesel, men da må vel kanskje propell også byttes? Tenkte da og finne en diesel med samme antall hester. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 (redigert) Du skal såklart ha en Sabb G eller 2H! Redigert 13.Februar.2008 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Ja, det er en gode motorer. Men hvis jeg bare kunne byttet ut motoren uten andre grep, så er det en fordel. Blir lenge til motorbytte, men kjekt og lufte ideen. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Ta deg bryet å lage til så du kan sette i en Sabb du! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Får følge med på nettet, dukker jo stadig opp noe. Hvordan er Sabb H? sammenlignet med Sabb 2g Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Se om du finner en MD5B eller helst MD5C. Jeg vet ikke om noen diesel som går så stille og vibrasjonsfritt. Å sette en SABB i båten er ren masochisme. Alt skaker og rister noe forferdelig. Det eneste i båten som står stille er stempelet. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Sabb 2H er vel litt mer moderne enn 2g. Tror også at den har litt mykere gange og høyere turtall. Men det er det folk som har mer peiling på enn meg. Men tror ikke en 2G passer i en slik båt. Måtte vært G eller 2H Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 M/S Bastard skrev: Hvordan er Sabb H? sammenlignet med Sabb 2g Ca 100 kg lettere, litt høyere max turtall og muligens litt mindre fysiske mål. Laget for å lett kunne oppgradere fra G modellen til større motor, passer rett på motorfester og propellanlegg fra G'en. Muligens litt roligere enn 2G, men du kjenner at det er en Sabb! Men ikke verre enn at det er til å leve med. Men hvis bensineren virker fint, hvorfor skifte den ut? Disse motorene går jo så stille at det er en fryd! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 (redigert) Er det Volvo modeller Mulligan? Er ikke så glad i innenbords bensinmotor, eller er det ikke noe og være nervøs for. Tenker på antenning av bensindamp osv.. Men dette er uansett et stykke frem i tid, jeg bare lufter noen tanker om noe som ville passet på eksisterende propell Redigert 13.Februar.2008 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Ja, de er grønne. Men det er Marna tvers igjennom. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 SABB er gode som fy! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Ok, da skal jeg holde utkikk. Hvis det er noe behov for og bytte da, men jeg føler det best med en diesel egentlig. Får se det an etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 MD5 ER en diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 13.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Håper du finner deg en godmotor; SABB! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2008 Ja, det er jeg klar over Mulligan. Svarte vel på Index sitt inlegg om at bensin gikk så fint. Er enig i det, men trives jo med en diesel. Velvel, vi får se etthvert som det skrider frem. Tenkte det var lettere og selge med en liten diesel motor, når den skal selges igjen. Er forresten vribart anlegg i plastsnekka også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.