Jump to content

Fastmontert varmovn


Otto R

Recommended Posts

Jeg tenker på å fastmontere 220v varmovner. Jeg liker ikke å forlate båt med vifteovn på , har nå kun et 150w varmerør.

 

I gamlebåten var det noen runde stålovner, jeg tror de var av gass tett type. Disse var det 3 trinn på, praktisk når man hadde landstrøm tilgjengelig.

 

Jeg har sett at både Telco og Adax/Glamox har små ovner på ca 400W. Er disse ok å montere ?

 

Er det noe å være obs på ? Vi har gass kokeapparat i båt.

Link to post
Share on other sites

Vil tro at de ovnene du hadde i gamlebåten er sk. ribberørsovner. dvs et rør med stålribber rundt. Disse er tette og trygge, kan brukes de fleste steder egentlig. Så det er ikke noe dumt valg. Egentlig kan du vel bruke hva som helst ombord, men med tanke på mulighetene for fuktighet vil kanslkje ovner godkjent for våtrom være å foretrekke.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...