Otto R Startet 7.Januar.2008 Del på Facebook Startet 7.Januar.2008 Jeg tenker på å fastmontere 220v varmovner. Jeg liker ikke å forlate båt med vifteovn på , har nå kun et 150w varmerør. I gamlebåten var det noen runde stålovner, jeg tror de var av gass tett type. Disse var det 3 trinn på, praktisk når man hadde landstrøm tilgjengelig. Jeg har sett at både Telco og Adax/Glamox har små ovner på ca 400W. Er disse ok å montere ? Er det noe å være obs på ? Vi har gass kokeapparat i båt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Januar.2008 Del på Facebook Svart 7.Januar.2008 Vil tro at de ovnene du hadde i gamlebåten er sk. ribberørsovner. dvs et rør med stålribber rundt. Disse er tette og trygge, kan brukes de fleste steder egentlig. Så det er ikke noe dumt valg. Egentlig kan du vel bruke hva som helst ombord, men med tanke på mulighetene for fuktighet vil kanslkje ovner godkjent for våtrom være å foretrekke. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sea Oasis Svart 7.Januar.2008 Del på Facebook Svart 7.Januar.2008 Har montert Adax våtromsovn VPS904KT 400 W på toalettene. Dim bredde 34 cm x 30 cm kr 599,- Elkjøp Sitér dette innlegget Link to post
Catlina Svart 7.Januar.2008 Del på Facebook Svart 7.Januar.2008 Hvorfor ikke montere flere varmerør,de fås opp til 270W ,er sprutsikre og har lav overflatevarme.Detfølger med monteringsklips så de kan lett fjernes om sommeren hvis ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2008 Takk for god tilbakemelding. Er det noe synspunkt i forhold til gass i båt, egnede varmovner ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.