Jump to content

luftkjøler ford 2704et

fiskern

Recommended Posts

Har en ford 2704et ,ca 2000 timer.Er det noen som har ettermontert ladeluftkjøler på denne,det er bare turbo på min.Må man ha ny pumpe,eller kan den gamle oppjusteres.Har forstått det slik at den jeg har er 150 hk,og med luftkjøler blir den 180 hk.Er det eventuelt noen som har ,eller vet om noen som har,en ladeluftkjøler liggende,eller en komplett motor med dette utstyret,havarert ingen hindring.

Hei Fiskern!

Hvis det er en 2704 med turbo uten ladeluftkjøler, er det mest sannsynlig en 2704 T du har. (samme som meg).

2704 ET er benevnelsen med turbo og ladeluftkjøler.

Mener det er andre dyser på 2704 ET, men dette får du jo også greie på på KD Trading eller Halaas & Mohn!

Eller hos Haugen Maskin. Du må sjekke om giret ditt tåler en slik økning - det er ikke sikkert. Har lurt på det samme selv, men blitt frarådet grunnet at maskinen vil ryke vesentlig mer (iflg Haugen), KD trading er dog ikke enig i dette. Og når du først vurderer kan du jo bytte til vassere turbo - da ender du på 212 hk.

Hei. Takker for svar,skal nå undersøke nermere hos disse firmaene angående fremgangsmåten for montering av luftkjøler.Blir vekk i to dager,skal ut å drage vormline(påleline),håper på årets første skreifangst.

Det kan være mer du må gjøre hvis du tar ut 212 hk av motoren. Metaloc i Bergen er jo en av spesialistene på Ford og jeg vet de anbefaler også å forsterke toppen når men tar ut over 180 hk. Det er også en spesialist ho Auto23 i Bergen. Du finner den siste på hjemmesiden deres.