Jump to content

Været i vest

GeirT

Recommended Posts

Sitter nå på Grane og skulle hjem idag, men det blåser en middelvind på 66 knop så det blir ikke noe helikopter idag.

Hyggelig at vi er flere på Grane i dag, var 9,8m som maks signinfikant bølgehøyede klokken halv fire i dag.... Nå kommer du deg vel hjem i morgen tidlig, flighten går klokken 8 fra land hørte jeg..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg kom ut lørdag kveld etter 2 døgn forsinkelse pga. høy vind/sjø. Kjekt med ekstra dager hjemme God tur hjem - når'enn de franske mixmasterne vil fly !

Takk for det, håper det er en S-92 så det blir litt bedre plass. Ellers så var jeg på Sleipner i julen, er mett enda etter all den gode maten!

Tommy, skal ikke du i arbeid selv ? Hilsen Plattformsjefen på Grane.

PS. Jeg sitter 2 m bak deg og er nok heller ikke plattformsjef.

Nei, må komme meg hjem før neste jobb kommer opp!

Hyggelig at vi er flere på Grane i dag, var 9,8m som maks signinfikant bølgehøyede klokken halv fire i dag.... Nå kommer du deg vel hjem i morgen tidlig, flighten går klokken 8 fra land hørte jeg..

Ja det er bra, må ned i båten og sjekke preseningen i morgen! Det blåser vel godt på land også!

Ellers så var det mange Baatplassen venner her på Grane! "Nibba" reiste iland her fra rett før helgen.

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Kjennner det rusker godt her jeg sitter på lugaren i "7" etasje... vinden skulle jo løye utepå kvelden i følge Storm Weather, men så har ikke skjedd

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg er litt nyskjerrig på om det er målinger på bølgehøyden ut på plattformene og i så fall hva er høyeste målte bølge målt fra bølgetopp til bølgedal. Har hørt 27 meter men kan dette stemme. Nyskjerrig..

Ja, jeg har vært ute i bortimot 30 meter bølger. Men det har vært oppe på Haltenbanken og Nordland2 utforbi Brønnøysund, det er en helt annen sjø der oppe enn det er her nede. Imidlertid så må det sies at det er max bølgehøyde og ikke signifikant bølgehøyde (gjennomsnittlig) som meterologene oppererer med. Jeg hadde en tur på "Treasure Saga" i skikkelig drittvær, da blåste det 100-110 knop i over et døgn. Det var opptil 17 meter hiv i riggen. Det var ikke mange som sov den natten.... :puke:

Viknes 1030 K3

Ja, jeg har vært ute i bortimot 30 meter bølger. Men det har vært oppe på Haltenbanken og Nordland2 utforbi Brønnøysund, det er en helt annen sjø der oppe enn det er her nede. Imidlertid så må det sies at det er max bølgehøyde og ikke signifikant bølgehøyde (gjennomsnittlig) som meterologene oppererer med. Jeg hadde en tur på "Treasure Saga" i skikkelig drittvær, da blåste det 100-110 knop i over et døgn. Det var opptil 17 meter hiv i riggen. Det var ikke mange som sov den natten.... :puke:

Pingler :wink:

Plattformen gaar jo stort sett opp og ned uten saa mye krenging hopping og risting.

Tenk heller paa hvordan de i Standby baaten rett paa utsiden av stuevinduet ditt har det.

Jeg har vaert begge plasset ,saa jeg kjenner til forskjellen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Hvis det er 962 dere venter på, så er den en time forsinket. Vårherre var ute og fotograferte litt, så slapp han noen heidundrende noen, før han ristet plenty med flass ut av håret. De tre som sto utenfor vinduet mitt med rotorene i gang stengte de av igjen da....

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Pingler :wink:

Plattformen gaar jo stort sett opp og ned uten saa mye krenging hopping og risting.

Tenk heller paa hvordan de i Standby baaten rett paa utsiden av stuevinduet ditt har det.

Jeg har vaert begge plasset ,saa jeg kjenner til forskjellen.

Ja, noe av det mest fasinerende med den turen var å se på standby båten. Det var heller ikke en supply båt men en gammel tråler. (En av Stril båtene) Tror den båten hadde noen tonn ballast i kjølen, uansett hvordan bølgene kom så lå den rett i sjøen.

Nei, takke meg til en Baltic innaskjærs....

Viknes 1030 K3

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...