Jump to content

Vetus vindmåler, etterlysning av del til denne

Verrie

Recommended Posts

På båten vår er der Vetus vindmåler. Nå trenger vi strengt tatt ikke dette all den tid vi ikke har seilbåt. Men nå er utstyret allikevel montert og ønskes i orden.

Instrumentet er "av penere utførelse" og ser slik ut :

verrie_grimstad_053.jpg

Giveren til denne er i stykker idet der er en skovl som er knekt av. Jeg har undersøkt med Vetus her i Norge samt Nederland. De mener instrumentet er for gammelt til at man har deler til denne. Jeg har derfor forsøkt å sammenligne andres givere i master og kan ikke se nevneverdige forskjeller, uten at Vetus kunne si noe klokt om det. De er nok mer interessert i å selge nytt antar jeg.

Giveren er av type med 3 stk skovler i klar plastikk. Jeg har beklagligvis ikke bilde av denne her.

Jeg spør derfor medlemmene her, har noen formening om jeg kan bruke nye givere på instrumentet, alternativt, har noen tilfeldigvis slike givere liggende fra -70/80 tallet ??

Forslag til hvor jeg kan få tak i slik giver ?

• 8 måneder senere...

Jeg løfter denne igjen.

Jeg har nå tatt bilder av giveren. Som dere ser, er den ene skovlen knekt av.

Jeg er, som tidligere nevnt ikke så veldig opptatt av vindinstrumenter, men det hadde nå vært morro å fått liv i denne greia.

Noen som har slik giver hengende som ikke brukes ? Hvis så, blir vi enige om pris.

(Vetus mener at de ikke har slike for salg....?)

Her er bilder av giveren :

img_2868.jpg

img_2869.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...