Verrie Startet 11.Januar.2008 Del på Facebook Startet 11.Januar.2008 På båten vår er der Vetus vindmåler. Nå trenger vi strengt tatt ikke dette all den tid vi ikke har seilbåt. Men nå er utstyret allikevel montert og ønskes i orden. Instrumentet er "av penere utførelse" og ser slik ut : Giveren til denne er i stykker idet der er en skovl som er knekt av. Jeg har undersøkt med Vetus her i Norge samt Nederland. De mener instrumentet er for gammelt til at man har deler til denne. Jeg har derfor forsøkt å sammenligne andres givere i master og kan ikke se nevneverdige forskjeller, uten at Vetus kunne si noe klokt om det. De er nok mer interessert i å selge nytt antar jeg. Giveren er av type med 3 stk skovler i klar plastikk. Jeg har beklagligvis ikke bilde av denne her. Jeg spør derfor medlemmene her, har noen formening om jeg kan bruke nye givere på instrumentet, alternativt, har noen tilfeldigvis slike givere liggende fra -70/80 tallet ?? Forslag til hvor jeg kan få tak i slik giver ? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 30.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.September.2008 Jeg løfter denne igjen. Jeg har nå tatt bilder av giveren. Som dere ser, er den ene skovlen knekt av. Jeg er, som tidligere nevnt ikke så veldig opptatt av vindinstrumenter, men det hadde nå vært morro å fått liv i denne greia. Noen som har slik giver hengende som ikke brukes ? Hvis så, blir vi enige om pris. (Vetus mener at de ikke har slike for salg....?) Her er bilder av giveren : Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 30.September.2008 Del på Facebook Svart 30.September.2008 Det er flere leverandører av vindmålere som bruker samme prinsippet som din måler. Ta å mål koppene og avstand ut fra senter måler til senter kopp. Kan hende at noe annet kan tilpasses. Det var en fin måler som du bør prøve å bevare. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 1.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Det skal jeg gjøre Gladiator. Noen som har flere forslag?? Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 2 stk Pingpongballer, 3 stk BIC kulepenner, et bor og litt epoxylim? (hvis alt annet skulle feile). Blir kanskje vanskelig å få den helt balansert? Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Allan E Svart 1.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2008 Hva er viktig med denne karusellen? Er det areal/volum av koppene? Er koppene så store pga stor motstand i dynamoen? Er det avstand kopp-senter? Det er vel noen her som kan mye om slikt som dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.