xbox Startet 11.Januar.2008 Del på Facebook Startet 11.Januar.2008 Hei Hvordan isoleres eksosslangen på en Webasto luftvarmer. Synes den ligger vel nærme glassfiberen. Det er også mulighet for at det kan falle ting inntil slangen . Noen forslag ? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 11.Januar.2008 Del på Facebook Svart 11.Januar.2008 (redigert) Du kan jo skjerme glassfiberen med en rustfri stålplate? Ellers vil det vel fremgå av monteringsanvisningen hvor stor minimumsavstanden skal være. Redigert 11.Januar.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Januar.2008 Del på Facebook Svart 11.Januar.2008 Et par runder med sveiseduk, dvs sånn glassfiberduk med aluminiumsfolie på ene siden som brukes til dekking ved sveisearbeider, burde vel hjelpe litt på skulle man tro. Har en bit med sånn mellom eksosslangen til Wallasen og skapsiden, da den ligger tett inntil hos meg. Må nok kutte slangen litt snart, sånn at den får bedre klaring... Du har ikke plass til å flytte den litt da? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
xbox Svart 11.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2008 Jo, jeg får ta jobben med å skjærme den godt. Den er montert nede i stue rommet og det er jo fort gjordt at det blir lagt ting ned her som kan få kontakt med slangen. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 11.Januar.2008 Del på Facebook Svart 11.Januar.2008 Fikk endel greier dem isolerer i smelteovner på Hydro , vil tru den hadde passa perfekt til dette da den tåler noen 100 grader . Kjennner du noen som jobber på aluminiums verk , så er det lett å fixe . Eller om du bor i nærheten kan du få av meg , ligner litt på bomull . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
abbor Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Rockwool er vel tingen til slikt. Problemet er å finne en enkel måte å feste isolasjonen på. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Ja , det finnes en keramiskstrømpe ( erstatter asbest ). 40 mm diam. Best.nr. 921 68A Kr. 226,- pr. m. 25 mm diam. Best.nr. 924 69A Kr. 228,- pr.m. Ovenstående er klippet ut av mail fra Kolberg Caspary Lautom AS Tlf. 66 75 30 57 Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 (redigert) Rockwool har også rørskåler, men disse er stive. I forrige båt, isolerte jeg med Rockwool matte, som jeg surret rundt slangen, la armert alufolie rundt, og tepet med alu teip. Redigert 12.Januar.2008 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Tåler rockwool temp. fra eksosrøret? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Rockwool er ikke brennbart. Ser at man nå får bøybare rørskåler også:http://www.rockwool-marine.com/graphics/rw_marine/Newsletters/2007/newsletter_aug07_NY_alt.pdf Datablad for rørisolering, sier 650gr servicetemp: http://www.rockwool-marine.com/graphics/rw...ion_850_864.pdf Har også sett en test med Glava og Rockwool plate side om side, med propanbrenner rett på. Glava gikk ikke mange sek før det var hull, men Rockwool ble bare litt brun på den halvtimen vi så på. Noe å tenke på ved valg av isolering til hus kanskje?(litt OT) Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 12.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Da kan jeg bruke vanlig Rockwool for hus?. Pakke det fint rundt slangen med rustfri streng for å holde det på plass?. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Maritim har varme isolasjonsstømpe til Webasto eksosslange. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 12.Januar.2008 Del på Facebook Svart 12.Januar.2008 Da kan jeg bruke vanlig Rockwool for hus?. Pakke det fint rundt slangen med rustfri streng for å holde det på plass?. Det går fint. Gjerne et lag med alufolie eller teip eller tilsvarende, så flises den ikke så lett når man kommer borti med noe. Hvis du tar en 5 cm og splitter, så blir den lettere å jobbe med. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.