Jump to content

Skøyte ved gamle Nygårdsbro i Bergen har tatt inn mye vann


Gudrun

Recommended Posts

Er det en representant for Redningsselskapet som kan svare på hva de tenker når de sitter stille og ser på at en båt synker? Ringer det ingen bjeller der i gården? Eller er det ingen som har varslet dem? Kanskje de burde kjørt pumpene mens politi og havnevesen kranglet om hvem som skulle gjøre noe?

Link to post
Share on other sites

Her ser vi etter min mening et av hovedproblemet med eldre trebåter, de er som rene magnetene for all verdens skrotnisser som ikke er i stand til å vedlikeholde noe som helst. Det ligger nedsøkte trebåter eller båter som bare venter på rette anledningen til å gå ned i hver en havn.

 

Ikke missforstå, jeg synes at en godt vedlikeholdt, fin trebåt er noe av det fineste som flyter på sjøen og har stor respekt for de som går på en slik oppgave, men sannheten er at for hver fine trebåt jeg ser rundt i distriktet så ligger det minst to vrak og forsøpler.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Vel se på det store bildet! (forstørr det fra BA)Det er en plastbåt på vei ned i bakgrunnen! Gammel livbåt med en hytte fra en gaffeltruck som styrehus! Temmelig høy skrotnisse faktor der i allefall! Sist jeg gikk forbi hadde plasten blåst av og den har vel regnet full!

Redigert av MagneO (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hehe... Ser ikke plastbåten, men tviler ikke!

 

Det som er lett å glemme er jo også at disse trebåtene som ligger rundtomkring stort sett er dobbelt så gamle som de eldste plastbåtene som finnes!

 

Selv har jeg jo en gammel båt som ikke ser så bra ut i finishen enda, og jeg trives faktisk bra med det. Har lurt litt på om jeg heller ville hatt noe nytt i plast om jeg hadde muligheten, men tror faktisk ikke det! Det er noe med gamle yrkesbåter som tiltaler meg mer, og dessuten slipper jeg polering og mye annet stress...

 

Men å la båten gå ned - DET er mer et tegn på at man gir blaffen...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...