Jump to content

Åregaffler Sevy marine gummibåt


Nautofil

Recommended Posts

Har en 9 fot Sevy marine gummibåt som jeg har klart å rote vekk åregafflene til. :crazy:

 

Forhandleren som båten ble kjøpt hos fører selvfølgelig ikke disse båtene mere etter 2001.

 

Jeg har klart å spore opp et par forhandler av sevy marine, men dem har kun robåter for jakt og fiske og hadde da ikke peiling på om noe kunne passe båten jeg har eller om det kunne skaffes som reservedel.

 

Så den ene forhandleren satte meg i kontakt med en importør eller noe for Sevylor, men svarer der var: Fjerne gamle fester å lime på nye til en vill pris pga. dette pga. at jolla var for gammel (fra 1997/98) og da hadde dem ikke reservedeler lenger. :headbang:

 

I håp om å kunne bruke åregaffler til andre gummibåter har jeg kun endt opp med et lager av sånne åregaffler som ikke passer.

Kanskje en ide til ny hobby, -samle på åregafler?

 

Jeg føler jeg meg litt ensom som eier av en Sevy marine gummibåt uten åregaffler..

 

HJELP!!!!!!! :wflag: Er det noen som har tips å råd?

"Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!"

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Ok. tar tegningen.....

 

Kjøp ny båt!!!! :headbang:

 

 

Er da disse "billig" båtene bare døgnflier, er det vel ikke så lurt å kjøpe en slik.

Tenker da på om en eks.Skulle trenge en åregaffel eller en bunnpopp etter noen år.

Litt som i gata jeg er i nå......båten er like fin og fult brukbar med motor, men ubrukelig for barn som vil ro den. :confused:

"Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!"

Link to post
Share on other sites

hvordan er åregaffel festene festet til båten ?

En ide kan være å forsøke å bruke varmepistol og ta av hele " plata " og erstatte denne med " plata " fra en kurrant båt ? Om du kontakter et gummibåtsverksted kan de kanskje skaffe brukte åregaffelfester fra en vraket jolle av mer kurrant fabrikat...

 

Å limepå igjen disse, bør være en smal sak.

Har aldri sett dette har vært gjordt med åregaffelfester, men har sett det fler ggr på ventiler det ikke har gått å skaffe erstatning til..

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...