Jump to content

Hvem monterer baugpropell i Stavanger distriktet?


Trinn II

Recommended Posts

Som tidligere nevnt vurderer jeg å montere baugpropell i min 31`Viking. Jeg lurer på hvem som utfører en slik jobb i Stavanger distriktet, og om man må/ kan kjøpe propellen selv. Lønner det seg åkjøpe selv kontra å la verksted stå for kjøpet. Blir vel dobbelt opp med avanse da?? Trinn II

Link to post
Share on other sites

Tror både Garstad og Yachtsenteret gjør dette. Jeg ville hørt med Garstad først.

 

Det er jo altids mulig å gjøre en del av jobben selv - f.eks trekke kabler og styresystem og la forhandler ta seg av monteringen av selve baugpropellen. Tror det kan være litt å spare på dette hvis du får en god pris på selge baugpropellen.

Link to post
Share on other sites

Litt avhengig av årstid kanskje, men jeg ville valgt noen som syntes det var viktig å arbeide med glassfiber under riktige forhold. Tørre og oppvarmede lokaler kanskje.

Ellers har Sleipner filmet trøstere i vannbad og målt strømforbruk etc. Når installasjonen er feil utført med hensyn til avrunding av kanter, så reduseres effekten betydelig på grunn av kavitering.

Jeg ville valgt en som gjør dette riktig og ikke fokusert så mye på pris.

Har selv stusset litt på at mange båter har sprekker i bunnstoffet i overgang skrog / tunnell. Har ikke så mye peiling på dette, men synes dette virker litt feil. (Glassfiber trekker vel vann)?

Hundvåg båt og karosseri kanskje, hvis du ikke har fått nok alternativ allerede.

 

Kjøper du delene selv tror jeg det er vanskeligere å få noen til å gjøre jobben i disse tider.

Redigert av Ole Petter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...