Trinn II Startet 13.Januar.2008 Del på Facebook Startet 13.Januar.2008 Som tidligere nevnt vurderer jeg å montere baugpropell i min 31`Viking. Jeg lurer på hvem som utfører en slik jobb i Stavanger distriktet, og om man må/ kan kjøpe propellen selv. Lønner det seg åkjøpe selv kontra å la verksted stå for kjøpet. Blir vel dobbelt opp med avanse da?? Trinn II Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Tror både Garstad og Yachtsenteret gjør dette. Jeg ville hørt med Garstad først. Det er jo altids mulig å gjøre en del av jobben selv - f.eks trekke kabler og styresystem og la forhandler ta seg av monteringen av selve baugpropellen. Tror det kan være litt å spare på dette hvis du får en god pris på selge baugpropellen. Sitér dette innlegget Link to post
Terje Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Stavanger Plastervice, på Hundvåg,eller Påbygg ogSveiseservice, på Sola. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post
Ficher Svart 13.Januar.2008 Del på Facebook Svart 13.Januar.2008 Få en god pris hos Rogaland Lystbåtsevice AS tlf 51 85 08 90 ( Ulsnes på Hundvåg) disse gutta er dyktige og har meget god service. Sitér dette innlegget Link to post
Gjesti Svart 14.Januar.2008 Del på Facebook Svart 14.Januar.2008 Jeg fikk i okt 07 montert inn baugpropell i min 27 fots Mariah Shabah av Erik Grøndal E.G.Båtfix. Han holder til på marinaen under Strømsbrua i Hillevåg og gjorde en kjempefin jobb som jeg trygt kan anbefale. Gir deg her hans mob nr så kan du jo ringe han: 41447675. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 14.Januar.2008 Del på Facebook Svart 14.Januar.2008 (redigert) Litt avhengig av årstid kanskje, men jeg ville valgt noen som syntes det var viktig å arbeide med glassfiber under riktige forhold. Tørre og oppvarmede lokaler kanskje. Ellers har Sleipner filmet trøstere i vannbad og målt strømforbruk etc. Når installasjonen er feil utført med hensyn til avrunding av kanter, så reduseres effekten betydelig på grunn av kavitering. Jeg ville valgt en som gjør dette riktig og ikke fokusert så mye på pris. Har selv stusset litt på at mange båter har sprekker i bunnstoffet i overgang skrog / tunnell. Har ikke så mye peiling på dette, men synes dette virker litt feil. (Glassfiber trekker vel vann)? Hundvåg båt og karosseri kanskje, hvis du ikke har fått nok alternativ allerede. Kjøper du delene selv tror jeg det er vanskeligere å få noen til å gjøre jobben i disse tider. Redigert 14.Januar.2008 av Ole Petter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.