Jump to content

Fornye båtførerbevis, de fant meg ikke i registeret?


Patnyg

Recommended Posts

Jeg vil gjerne fornye beviset mitt, da det gamle er litt slitt, og det nye er av helt annen kvalitet.

Jeg ringte inn og oppga mitt navn, adresse bosted, hvor jeg tok kurset osv. Men personen i andre enden fant meg ikke.

Jeg tok kurset i 2005, og besto. Jeg skrev under på at de skulle registrere meg i sjøfartsdirektoratet, men tydligvis ikke??

 

De ba meg spørre kurslederen, men han kjørte seg dessverre ihjel i troms for 2 mnd siden ca, så der har jeg ikke mye hjelp å få. Navnet på examinator er veldig slitt på beviset, så jeg klarer ikke tyde hans navn.

 

Men det står en kode på beviset, 6 sifret. Kan dette hjelpe? Er det et slags registrerings nr?

 

vil jo veldig gjerne vite om jeg er registrert, vil ikke kjøre rundt stolt med et ``ugyldig`` bevis??!!! :headbang:

På forhånd Takk. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Nei, burde ikke det. Men jeg prøvde en spansk en og sa jeg hadde ``mistet`` det gamle, men kan vel være greit å bare fornye det? Eller må jeg sende inn bilde først?

 

Jeg får prøve å ringe i morgen, og oppgi det nr.

De spurte etter navn på examinator, men det får jeg ikke lest, det er altfor utydelig.

Link to post
Share on other sites

På mail? Eller i konvolutt i posten??

Jeg tenkte å ringe, men de må jo ha bilde.

 

 

Jeg lå i registeret og sendte bare forespørsel om nytt bevis samt bilde på e-mail.

I ditt tilfelle ville jeg scannet det gamle båtførerbeviset og sendt dette pluss et digitalt "pass" bilde av deg selv på e-mail.

Bildet tar du med eget digitalt kamera

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...