Jump to content

Sporing av båt/bil via 3D Tracking


Astor

Recommended Posts

Baatplassen-konvoien 2008 har fått med et eget sporingssystem hvor medlemmene kan følge konvoien hver dag fra start til mål. Dette er en liten enhet som er sprutsikker og lades ved hjelp av en sigarettenner ombord.

Enheten rapporterer via gsm hvert 30 minutt. Dette kan velges ut fra behov. Vi har valgt dette for å ha minst mulig kostnader under veis.

 

Adressen til sporingen finner dere HER.

Passord og brukernavn: baatplassen

3D Tracking Norge som holder til i Moss vil kunne kontaktes for evnt. spørsmål. De har også et eget forum for spørsmål.

 

Jeg har en egen telefon med GPS som er pålogget samme system. Min telefon rapporterer hvert minutt. Vi kan i ettertid, som administratorer lese av hastighet og tidspunkt under veis i egen historikkdatabase. Dere kan følge min arbeidsdag hjemme fra go`stolen. (Heldiggriser!)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg blir mer og mer imponert over mulighetene innen 3DTracking. Noe jeg først ikke var klar over er at man kan lage en ring rundt båten. Når båten bryter sirkelen vil alarmen i 3DTracking gå som alarm.

 

Noen har spurt om priser:

For bruk i lukket båt koster den rimeligste 2650.

Den vi bruker i konvoien koster 4000.-.

Med oppdatering hvert 5 minutt under drift koster det 100.- pr. mnd. Da følger full-versjon av programmet 3DTracking med.

For light-versjonen koster for samme oppdateringssekvens kr. 500.- pr år.

Oppdatering mot nettet skjer via GSM og blir sendt som datatrafikk til en langt lavere kostnad enn vanlig telefoni.

Skal man utenfor Skandinavia bør man tegne et spesiellt abonnenment.

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg har vært i kontakt med firmaet i dag og fått tilsendt en pdf-fil om tilbudet til båter pr idag. Jeg synes også at sporingssystemet ser interessant ut, bl. a. ved å kombinere posisjoner med google earth og overseikt over seilas i etterkant. Kanskje BP-medlemmer kan få en spesialpris dersom flere går sammen om å kjøpe dette sporingssystemet. Men det spørs om vi klarer å bli enige om en felles henvendelse.

Link to post
Share on other sites

Oppdaget nå på trackingen at det er lagt inn start sør og nord for Stadt "TUNNELEN". Vil det si at start nord/sør fra Ålesund er ute av bilde. Nokså forvirrende for deltagere rundt startpunktet. Her trengs det nok koordinering før en skaper den helt store forvirringen. Ellers er jo systemet interessant for småbåter. Dekker dette også globalt ?

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Oppdaget nå på trackingen at det er lagt inn start sør og nord for Stadt "TUNNELEN". Vil det si at start nord/sør fra Ålesund er ute av bilde. Nokså forvirrende for deltagere rundt startpunktet. Her trengs det nok koordinering før en skaper den helt store forvirringen. Ellers er jo systemet interessant for småbåter. Dekker dette også globalt ?

 

 

Feilen er allerede observert og rettet av 3DTracking.

 

Det vi gjerne skulle vite er om det finnes et lokalt sted (navn) på begge sider av Stadt som vi kan legge startpunkene. Eller er startpunktene nå riktige?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det vi gjerne skulle vite er om det finnes et lokalt sted (navn) på begge sider av Stadt som vi kan legge startpunkene. Eller er startpunktene nå riktige?

 

En kan jo starte sørgående fra Moldefjorden ved Eidetstranda (Sør for Stadt) og nordgående fra Kjøde i Kjødepollen / Vanylvsfjorden (Nord for Stadt). Kunne man få media med på begge sidene ville dette vært utmerket for saken, dersom "TUNNELEN" er drivkraften for konvoien. Vill natur på begge sider og Ordfører Helgøy stiller nok opp.

 

Ja dere har lagt START punktene ved Stadt perfekt inn. Men fjern da starten fra Ålesund.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...