Jump to content

Båtplass 08


Ulv I

Recommended Posts

Helt sykt... en her i kr.sand som har en 30 fot båt, har stått på venteliste til båtplass i mange år her i kristiansand.

Han har fått "midlertidig" båtplass de siste årene, men det er kun etter å ha stått i timesvis nede hos folka i byen som ordner med slikt.

På dette kontoret er det null og niks form for service eller kundevennlig. De er sure, gretne og ser helst at du ryker på dør og ikke forstyrrer dem..

Han var i november og ba om plass for 08 sessongen, fikk da beskjed om å vente..

Kom tilbake nå i januar og fikk beskjed om at alt var fullt og var ikke interesserte i å hjelpe til eller se etter løsning.

Sykt at dette med havner og båtplasser ikke kan privatiseres og få opp litt kundeservice.

Havnevesenet ser helst at du ikke forstyrrer dem.

 

Flere som opplever noe lignende eller?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Nå er det vel ikke bare i kristiansand det er lange ventelister på båtplass.Dette er vel et problem på hele Sørlandet. Var det ikke i Mandal enkelte hadde stått på venteliste i nermere 20 år? Men tilbake til H.V. i kristiansand,som du forteller var veldig vanskelige og gretne. Jeg hadde egentlig en annen erfaring sist vinter da jeg fikk byttet til en litt større båtplass.Det var en riktig så hyggelig dame på telefonen som fortalte hva som var mulig og ikke mulig.Nå har jeg hatt annsinitet helt tilbake siden 1975, pluss at det i tillegg kun var bytte ifra en 1,0 plass til 1,1plass,så det er jo naturlighvis lettere i slikt ett tilfelle,enn om jeg hadde hatt en 30-35 foter.Men det er vel begrenset hva Havnevesenet kan tilby til sine kunder,mindre båter kan du vel få plass til på dagen,men større båter er jo stort sett håpløst. Nå skal det jo legges til at det jo er politikerne som bestemmer utbyggingstakten på nye båthavner ,så det er vel der vi må legge inn misnøyen vår.

Link to post
Share on other sites

Flere som opplever noe lignende eller?

Jeg synes jeg møter denne holdnignen, uansett hvor jeg drar så lenge det er vi som har betalt lønna deres. Slik er det i hvertfall både hos biltilsynet, tollvesenet, skattekontoret, havnevesenet osv. Jeg sa tydelig i fra sist jeg besøkte et slikt offentlig kontor, senest i forrige uke, og minnet de på hvem som betalte de for å sitte der og drikke kaffe fra kl. 9-15. Det er en typisk elendig holdning som går igjen veldig mange steder. De er garantert totalt likegyldige til om din bekjentskap får plass eller ikke.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg kan ikke helt begripe hvordan enkelte kan stå på venteliste opptil 20 år (??) uten å få tildelt plass ?

 

Vi satte oss på venteliste i Bærum kommune i 2000, og fikk plass i 2001. Ingen problemer. Vi ringte riktignok innimellom for å høre hvordan det stod til, for å vise interesse og at ønsket om båtplass virkelig var tilstede hos oss.

 

Når vi byttet båt året etter, ba vi om å få utvide plassen med 1 meter. Ingen problemer. Samtidig fikk vi kjøpe rettighet for plassen.

 

To år senere byttet vi igjen båt, og gikk opp enda en meter. Ingen problemer denne gangen heller.

 

Har vi vært eksepsjonelt heldige, eller er det så store forskjeller på foreninger, havnevesen og eventuellt andre private aktører ?

 

I tillegg : min fetter ba om å få utvide plassen med 0,5 meter i fjor, og fikk det innvilget etter kort tid.

 

Jeg får vel bare prise meg lykkelig da, og ønske andre lykke til med letingen.

 

Med den utviklingen som har vært de siste år, så blir nok båtplassen vår arvegods!

Redigert av Fusebox (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg sa tydelig i fra sist jeg besøkte et slikt offentlig kontor, senest i forrige uke, og minnet de på hvem som betalte de for å sitte der og drikke kaffe fra kl. 9-15.

 

Det er nok flere som må jobbe litt med holdningen sin til offentlige kontorer... Med et sånt utgangspunkt foreslår jeg at du holder deg hjemme i ditt private og effektive hjem.

Senior-du er min helt!

Link to post
Share on other sites

Jeg står på bytteliste til en 3,5-4 meter plass tror det på 3 året nå. Ringte i oktober et år og var på 7 plass, våren etter var jeg nr 13......flott! Mindre båtplasser er det noe lettere å få tilgang til.

 

Nå har Kristiansand Eiendom overtatt ansvaret for småbåthavnene fra Kristiansand Havn, men det gjenstår å se om det hjelper på de skandaløse forholdene mht båtplasser og vente- byttelister..

 

Høyre med ordføreren i spissen lovte i valgkampen utbygging av Rona....... tror det ikke før jeg ser det!

Redigert av Oteren (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...