Jump to content

Reisebrev: Hurtigruten i Antarktis


Frøken Fryd

Recommended Posts

Legger ut noen bilder av cruise i litt sydligere trakter, live kamera fra MS Fram kan sees

på BT sin hjemmeside.

Første bildet viser "hekkbølgene" i mildt sagt nydelige omgivelser!

img_6053.jpg

Det neste bildet viser skuten blandt is og dyreliv.

img_5804.jpg

Ny årgang feiter seg opp til vinteren, ikke mange ukene til de skal i vannet!

img_5949.jpg

Dette bildet er tatt gjennom isen og viser tenderbåt i aktivitet.

img_5725.jpg

Isfjell i alle fasonger og størrelser:

img_5741.jpg

img_5912.jpg

En og annen sel kunne observeres også.

img_5679.jpg

Skulle hilse fra Happy Feet og alle vennene hans!

img_5554.jpg

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flotte bilder fra Antarkits Frøken Fryd, er vel deilig med "midnattsolen" vil jeg tro og lyse netter..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Er det er cruise du fortsatt er paa? Eller har dere returnert til Norge?

Fram følger etter solen, Antarktis nå og nordover til Grønland om noen måneder. Fram skal desverre ikke innom Norge på veien nordover men seiler ut fra Østersjøen og forbi kysten om 3-4 måneders tid.

 

Flotte bilder fra Antarkits Frøken Fryd, er vel deilig med "midnattsolen" vil jeg tro og lyse netter..

Ja det er litt merkelig igrunn med snø og lange dager, blir ikke helt mørkt om nettene :smiley:

 

Jeg har på hurtigruten Bergen- Geiranger-Trondheim i sommer, men det var jo ingenting i forhold til dette!

:yesnod:

 

Spørgsmålet er så om al den turisme ikke forstyrrer "Happy Feet" og hans venner lige så meget som fiskerflåderne og al den anden menneskelige aktivitet, som vises i filmen. :wink:

Det virker som det er begrenset hvor turismen får sette sine føtter på land her og godt er jo det. Når det gjelder pingviner så er det nysgjerrige dyr. De kommer gjerne helt bort til deg men snur når de har fått tøffet seg litt hehe, nå har vel ikke pingvinen noen naturlige "uvenner" på land så de er veldig rolige.

Link to post
Share on other sites

Da er cruiset om kort tid over og jeg legger ut noen bilder til fra turen.

 

Her ligger Fram til ankers og vi er i land en tur

img_6297.jpg

 

Stor trafikk opp og ned til stranden!

img_6255.jpg

 

Herlig utsikt fra strandkanten

img_6218.jpg

 

På tide med en svømmetur igjen, sulten vettu!

img_6280.jpg

 

Mer snø her enn hjemme

img_6007.jpg

 

Ser en godt etter her så kan man se snø som er falt ut i sjøen nylig og etterlater seg en flott blåfarge

img_6241.jpg

 

Her besøker vi den polske stasjonen Arctowski

img_6149.jpg

 

Slalom i ishavet...

img_6088.jpg

 

MS Fram

img_6306.jpg

 

Pingvin koser seg i sommervarmen

img_6289.jpg

 

For de som ønsker å lese mer om hurtigruten i Antarktis kan dere kikke her.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...