Jump to content

Maritim utdanning.


Patnyg

Recommended Posts

Jeg og er ute etter en utdanning, og ser at Sonata7 har startet en tråd innen yrker i det maritime miljø.

Jeg var først ivrig på å bli fysioterapeut, men etterhvert som jeg har tenkt litt har jeg lyst på en maritim utdanning, f. eks skipsfart og logistikk, og studere til å bli skipsmegler/reder.

 

Har dere noen meninger eller kommentarer ang min tankegang? hvordan er maritim utdanning den veien jeg tenker på?

noen her som har studert det selv?

 

Ingar, rett meg hvis dette er en OT tråd..;)

Redigert av Patnyg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har hatt en sterk interesse for hav, båt og sjø, siden jeg lærte å gå, så jeg har tatt så mye maritim utdanning som mulig.

 

- Båtførerprøven, Lystbåtskipper, GOC/GMDSS radiooperatørkurs, Hurtiggående mann-overbord-båt-kurs

- Befalsskolen for Marinen

- Ett år på marinefartøy

- MSc marin teknikk NTNU

 

Det finnes mange spennende veier innen den maritime næring, og kravet til utdannelse avhenger selvsagt av hva du vil drive med. Du nevner skipsmegler og reder. Når det gjelder skipsmegler må du ha en mastergrad i enten ingeniørfag (NTNU e.l.) eller økonomifag (BI, NHH, e.l.) for å komme deg til intervju. Når det gjelder reder trenger du ikke ha utdanning i det hele tatt - da bare kjøper du deg et skip. Men hvis du ønsker å lykkes vil noen argumentere med at utdanning øker sannsynligheten for dette.

Link to post
Share on other sites

Hehe..:P Utdanning skal jeg ha. Så skipsreder jeg jo hovedsaklig ikke en utdanningsjobb. Men det er greit å ha litt bakinfo om Hva det egentlig går utpå, skipsmegler har jeg lyst til å prøve på.

 

alt innen elektronikk og slikt er ikke helt meg..

John fredriksen har jo ingen utdanning, men slike som han og det han har klart skal man leite lenge etter. Jeg vil ikke bli reder fordi han har gjort det bra, men fordi det høres ut som en spennende og krevende jobb.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...