Jump to content

Erfaringer med Norline 36/40

kah

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter ny båt og vurderer en Norline 36/40 fra 1990. Er det noen som har erfaringer med denne båttypen? All informasjon er av interesse, alt fra sjødyktighet til plass, praktisk i bruk, innredning m.m..

• 1 year later...

Hej Kah!

Har du fortfarande frågor på denna båttyp. Du kan fråga mig, jag äger en. Den är till salu.

Den är sjöduglig,rymlig,bra utrustad, ljus och fin i salong med mera.

Mvh Kjell

Edited by Kjell Martinsson (see edit history)
  • 11 months later...
  • 9 months later...

Du har ikke vurdert å legge inn en direkte link til bloggen din, slik at ett helt nytt medlem av båtplassen slipper å lete igjennom "ørten"(dvs 16) sider med blogger for å finne den... :wink:

• 9 years later...

Er det noen som har noen erfaringer med Norline 36? Positive og negative sider.

De som er bygget på verft er de av bra kvalitet?

I mine øyne ser de noe spesielle ut, særlig sett forframtp de to store vinduene. Ellers er de vel i ca samme størrelse som feks Princess p35, men likevel virker de noe trangere eller er de de?

Har hatt Norline 29 som vi var godt fornøyd med.

Så på disse som du henviser til her når vi byttet, men gikk for båt i samme størrelse som vi hadde.

God sjøbåt produsert i Øystese. Har dessverre ikke mer info enn det :smiley:

Goddis77 skrev 29 minutter siden:

Har hatt Norline 29 som vi var godt fornøyd med.

Så på disse som du henviser til her når vi byttet, men gikk for båt i samme størrelse som vi hadde.

God sjøbåt produsert i Øystese. Har dessverre ikke mer info enn det :smiley:

Var det noen grunn til at du valgte bort Norline 36? Elller var det kun pga størrelse?

Kjenner du til om skrog er sandwitch og om det er benyttet isolerglass etc?

Hva tenker du om byggekvalitet generelt?

Edited by Snartbåt? (see edit history)

Var mer budsjett og plass i båthavn, og det at 29-30 for egentlig var nok for oss. 

Synes kvaliteten på den vi hadde var bra den. Var en 1991 modell vi hadde. 

Vet ikke mer om kvaliteten annet enn det. 

Prøve å finne informasjon når vi kjøpte vår, men ikke mye info der ute om Norline dessverre. 

• 1 month later...
Sjeldenutpå skrev 16 minutter siden:

Ligg ein i heimefylket ditt nå 

https://www.finn.no/122087968

Det ligger en i hjemmfylket ditt også:smiley: som er litt mer aktuell. (Annonse er innaktiv). Den du linket til var veldig høyt priset. Ville nok valgt en p35 for den prisen.

Fortsatt usikker på Norline. Virker å være tung solgte.

• 2 weeks later...
  • 4 years later...
  • 4 months later...
_Bliss_ skrev On 4.10.2024 at 22.18:

Tror dette er en av de jeg har sett på, mener den kommer fra Bømlo. Cummins bta 5.9 er nydelige maskiner?

Har det blitt noe handle på deg?

TrikkerN Lønning skrev for 20 timer siden:

Har det blitt noe handle på deg?

Det ble ikke Norline på meg. Så en av de som jeg så på for noen år tilbake ble solgt nylig, med en defekt maskin.

Har du noe i kikkerten?

_Bliss_ skrev for 1 time siden:

Det ble ikke Norline på meg. Så en av de som jeg så på for noen år tilbake ble solgt nylig, med en defekt maskin.

Har du noe i kikkerten?

Kikkerten er oppe uten hell. Jeg opplever nok at selgere har vært lite pragmatisk. I forhold til prisjustering. Men det er jo ofte slik det er og kan oppleves for begge parter.

Når motoren er passerer 30år så er det jo en betydelig risko å kjøpe båter, særskilt når dokumentasjon er mangelvare. 

Men båttypen er veldig relevant for oss, og jeg har ikke gitt opp.

Hvordan synes du egenskapene har vært på de du har sett på?