kah Startet 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 15.Januar.2008 Jeg er på utkikk etter ny båt og vurderer en Norline 36/40 fra 1990. Er det noen som har erfaringer med denne båttypen? All informasjon er av interesse, alt fra sjødyktighet til plass, praktisk i bruk, innredning m.m.. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 15.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2008 I følge båtmagasinet er vågen 40 en videreutvikling av norline. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell Martinsson Svart 14.April.2009 Link til dette innlegget Svart 14.April.2009 (redigert) Hej Kah! Har du fortfarande frågor på denna båttyp. Du kan fråga mig, jag äger en. Den är till salu. Den är sjöduglig,rymlig,bra utrustad, ljus och fin i salong med mera. Mvh Kjell Redigert 14.April.2009 av Kjell Martinsson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
zenon Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Er det någon som ejer en Norlin 36? Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 (redigert) Jeg er den lykkelige eieren av en Norline 36. Er kjempe fornøyd med denne. Sjekk bloggen min, så ser du noe av det vi har opplevd med denne. Redigert 9.Januar.2011 av Knert1 (see edit history) Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Hafrsfjord Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Du har ikke vurdert å legge inn en direkte link til bloggen din, slik at ett helt nytt medlem av båtplassen slipper å lete igjennom "ørten"(dvs 16) sider med blogger for å finne den... Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Under bilde av båten min, på venstre side ligger der "en bok", dette er snarvei til bloggen. Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Hafrsfjord Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Ok, jeg har ikke vert med "så lenge" så jeg visste ikke det, kanskje en som har sitt første innlegg på båtplassen også er litt usikker på hva boka betyr...? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Kjenner ein som har Norline 36. Han skryter veldig. Solid i all sjø. Skulle gjerne hatt slik sjølv ein dag ! (med cummins og 3 cabiner) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
_Bliss_ Svart 8.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2020 Er det noen som har noen erfaringer med Norline 36? Positive og negative sider. De som er bygget på verft er de av bra kvalitet? I mine øyne ser de noe spesielle ut, særlig sett forframtp de to store vinduene. Ellers er de vel i ca samme størrelse som feks Princess p35, men likevel virker de noe trangere eller er de de? Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Ingen som har kjennskap til disse båtene? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Har hatt Norline 29 som vi var godt fornøyd med. Så på disse som du henviser til her når vi byttet, men gikk for båt i samme størrelse som vi hadde. God sjøbåt produsert i Øystese. Har dessverre ikke mer info enn det Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 (redigert) Goddis77 skrev On 15.7.2020 at 18.20: Har hatt Norline 29 som vi var godt fornøyd med. Så på disse som du henviser til her når vi byttet, men gikk for båt i samme størrelse som vi hadde. God sjøbåt produsert i Øystese. Har dessverre ikke mer info enn det Vis hele sitatet Var det noen grunn til at du valgte bort Norline 36? Elller var det kun pga størrelse? Kjenner du til om skrog er sandwitch og om det er benyttet isolerglass etc? Hva tenker du om byggekvalitet generelt? Redigert 15.Juli.2020 av Snartbåt? (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 15.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2020 Var mer budsjett og plass i båthavn, og det at 29-30 for egentlig var nok for oss. Synes kvaliteten på den vi hadde var bra den. Var en 1991 modell vi hadde. Vet ikke mer om kvaliteten annet enn det. Prøve å finne informasjon når vi kjøpte vår, men ikke mye info der ute om Norline dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 18.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2020 Lite info å finne ja. De er vel ikke produsert i ett stort antall heller. Så erfaringene er vel ikke så mange. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Snartbåt? skrev On 15.7.2020 at 17.50: kjennskap til disse båtene Vis hele sitatet Ligg ein i heimefylket ditt nå https://www.finn.no/122087968 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
_Bliss_ Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Sjeldenutpå skrev On 25.8.2020 at 13.22: Ligg ein i heimefylket ditt nå https://www.finn.no/122087968 Vis hele sitatet Det ligger en i hjemmfylket ditt også som er litt mer aktuell. (Annonse er innaktiv). Den du linket til var veldig høyt priset. Ville nok valgt en p35 for den prisen. Fortsatt usikker på Norline. Virker å være tung solgte. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 5.September.2020 Link til dette innlegget Svart 5.September.2020 Har forstått det slik at westcraft også har bygget noen båter på norline 36 skroget. Noen som vet hva som er forskjellen på disse er ift norline 36? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 3.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2024 Løfter denne tråden litt. Kjenner noen til om disse er isolert?? Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 TrikkerN Lønning skrev On 3.10.2024 at 21.18: Løfter denne tråden litt. Kjenner noen til om disse er isolert?? Vis hele sitatet Jeg har sett på ett par av disse, de har ikke vært isolert. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 _Bliss_ skrev On 4.10.2024 at 19.06: Jeg har sett på ett par av disse, de har ikke vært isolert. Vis hele sitatet Okei. Flotte linjer, vurderer å se på den som ligger i Krstiansand ? Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 4.Oktober.2024 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2024 Tror dette er en av de jeg har sett på, mener den kommer fra Bømlo. Cummins bta 5.9 er nydelige maskiner? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 20.Februar Link til dette innlegget Svart 20.Februar _Bliss_ skrev On 4.10.2024 at 20.18: Tror dette er en av de jeg har sett på, mener den kommer fra Bømlo. Cummins bta 5.9 er nydelige maskiner? Vis hele sitatet Har det blitt noe handle på deg? Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart 21.Februar Link til dette innlegget Svart 21.Februar TrikkerN Lønning skrev On 20.2.2025 at 22.51: Har det blitt noe handle på deg? Vis hele sitatet Det ble ikke Norline på meg. Så en av de som jeg så på for noen år tilbake ble solgt nylig, med en defekt maskin. Har du noe i kikkerten? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 21.Februar Link til dette innlegget Svart 21.Februar _Bliss_ skrev On 21.2.2025 at 19.15: Det ble ikke Norline på meg. Så en av de som jeg så på for noen år tilbake ble solgt nylig, med en defekt maskin. Har du noe i kikkerten? Vis hele sitatet Kikkerten er oppe uten hell. Jeg opplever nok at selgere har vært lite pragmatisk. I forhold til prisjustering. Men det er jo ofte slik det er og kan oppleves for begge parter. Når motoren er passerer 30år så er det jo en betydelig risko å kjøpe båter, særskilt når dokumentasjon er mangelvare. Men båttypen er veldig relevant for oss, og jeg har ikke gitt opp. Hvordan synes du egenskapene har vært på de du har sett på? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.