Jump to content

Ikke registrert båtførerprøve etter baatplasskurs hos Poseidon


ok67

Recommended Posts

Bare for sikkerhetsskyld sendte jeg en epost til norsk test med spørsmål om jeg var registrert i deres arkiv etter at jeg tok båtførerprøven våren 2005 på kurset som ble arranger her på baatplassen med eksamen mm. i

Stavanger i mars 2005. Her er et lite utsnitt av svaret jeg fikk:

 

-------------------------

Hei!

 

Vi finner dessverre ikke deg i databasen over registrerte båtførerbevis. Det har vært frivillig å registrere seg i databasen, derfor finnes det ikke en komplett oversikt over alle bevis som er utstedt.

-------------------------

 

 

Har fått bekreftet fra Poseidon/Jan (som er like forundret som meg) at vi alle skal være registrert hos Sjøfartsdirektoratet. Men ett eller annet sted har altså min registrering falt ut. Kanskje det er flere som er i samme situasjon ?

Link to post
Share on other sites

Hallo igjen,

jeg ble som du sier mektig forundret over denne saken og jeg tok mer fatt i den igårkveld.

Når jeg går tilbake til år 2000 og sammenholder de listene som er sendt inn til sjøfartsdirektoratet med de som idag er registrert på meg hos Norsk Test, så finner jeg flere mangler.

Om feilen ligger hos sjøfartsdirektoratet, dvs at mine innsendte rapporter ikke er blitt behørig registrert - eller om det er Norsk Test som ikke har foretatt en komplett overføring av alle som var registrert i direktoratet, det tør jeg ikke ha noen mening om.

Men jeg sendte iallefall straks en mail til Norsk Test, vedlagt de listene hvor manglene var åpenbare og ba om en gjennomgang/oppdatering. Til nå har jeg bare fått tilbake et automatisk svar som bekrefter mottagelsen, men håper å høre mer om ikke så lenge.

 

Ellers minner jeg om at Norsk Test i Kirkenes har en hjemmeside hvor de tilbyr å registrere båtførerbevis som ikke er blitt registrert tidligere alternativt utstede duplikat av gamle bevis.

 

Siden registreringen åpenbart har sine mangler og hull kan det nok være fornuftig for alle å sikre at man virkelig blir registrert på behørig vis, eller at man sikrer seg et ordentlig plast-båtførerbevis før den gamle papirlappen går fullstendig i oppløsning.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...