Jump to content

Gjestehavner med ungdomspreg


tom-ass

Recommended Posts

I en del av trådene her på BP har det vært litt diskusjon frem og tilbake om hva man kan si (og ikke si) om gjestehavner. Jeg vil ikke skape noen ny "blest" om mot og for gjestehavnene langs kysten.

 

Jeg og en gjeng kamerater skal ha 14 dagers kyst-ferie til sommern, og vi ønsker å besøke gjestehavner der det er bra festmuligheter. Jeg mener da kort vei fra gjestehavna til pubben eller diskoteket. Om det er no bråk i havna spiller ingen rolle. Men det må være landstrøm og dusj/toalett der.

 

Lokalisering mellom Drøbakk og Risør og midt i uka, hvilken ukedag er avhengig av hvor. Uke 31 skal dette skje.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

I mitt område kan jeg nevne:

 

Langesund: Kort vei til Wrightegaarden og andre steder med masse gode konserter og uteliv

Brevik: Sjøloftet har god pizza, pub og disko/nattklubb

Helgeroa: Et par/tre restauranter og ølkraner med litt "campingpreg" på klientellet, men fryktelig morro med "live" dansemusikk hver kveld.

 

God tur!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

I horten gjestehavn er det en liten spassertur til saxon king, den lokale puben. Åpent hver dag.

Pavilionen er åpen på fredag og lørdag, som er et mer discotek lignende sted, med øl og godt drikke.

 

Peppes pizza er i gjestehavna, hvor det er øl og god pizza.

Fishland er ved siden av puben, hvor det er fabelaktig sjømat.

Det er også 1 min gangavstand til kjøpesenteret.

 

Tønsberg, som er nabo byen er det fin gjestehavn, med mange utelivs steder med mat, drikke og live konserter på lokal scene på hver og en restaurant. Det er flere muligheter i tønsberg. restauranten `` brygga`` er flott, med live band. Og du har andre muligheter bortover bryggen.:)

 

Begge havnene har strøm og vann, horten har trådløst nett, så du informerer oss andre om turen. :)

 

Ps, jeg kom jo også på Holmsbu, ute servering, mat, spa hotell og flott båtliv spør du meg. Et av mine favoritt steder, men nå er jeg bare 18 år.. Men der er det damer, øl og live musikk. Han som spilte når jeg var der kunne mange sanger.

Jeg spurte om en hellbillies sang, og han kom med ``på ål stasjon``. Det var meget imponerende. Han var mexicaner også.. :cheers:

Redigert av Patnyg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er stedet mellom Risør og drøbak ferie stedet tom-ass??

Tja, vi skal på trebåtfestival, og skal gå i fra Oslo. Første kvelden er vi nok ikke klare for den første sommerferiefesten, og regner med å ligge i/på Drøbak. Og vi skal ikke lenger sør enn Risør. Derfor mellom Dørbak og Risør. Om dette er feriestedet kan vi diskutere i en annen tråd.

 

Når jeg ser på kartet er det jo Moss, Horten, Tønsberg og Stavern sikkert bra plasser å ligge på. :cheers:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Tja, vi skal på trebåtfestival, og skal gå i fra Oslo. Første kvelden er vi nok ikke klare for den første sommerferiefesten, og regner med å ligge i/på Drøbak. Og vi skal ikke lenger sør enn Risør. Derfor mellom Dørbak og Risør. Om dette er feriestedet kan vi diskutere i en annen tråd.

 

Når jeg ser på kartet er det jo Moss, Horten, Tønsberg og Stavern sikkert bra plasser å ligge på. :cheers:

 

Okei..;) Ja, som jeg nevnte så er tønsberg og Horten bra..

Moss er det restauranter ved bryggen. Tør ikke si mer enn det da jeg ikke har vært der, Astor eller Roald har kanskje bedre svar enn meg der.

 

Stavern er flott sted, mye båtliv og uteliv..

Høres ut som om dere kommer til å få en flott tur.

Link to post
Share on other sites

Vi må i allefall ta en øl i Risør da, tom-ass?

Regner med at jeg får samme plass i år som i fjor....innerst i havnebassenget ved torget.

 

Jomfruland er jo også et greit stoppested for en pause og en kald en...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Langesund er utmerket i så måte om en ikke tenker legge seg før solen har stått opp.. spesiellt i helgene når Wrightergaarden byr på musikk hagen.. Der er det rikelig med spying, pissing på kaia og dritfull ravende ungdom fra 15-16 år og oppover til 50-60 årene.... Tangt om plassen i gjestehavna er det også, så en kan gå tørrskodd stort sett over hele viken. Stedet kan absolutt anbefales for de som vil oppleve fest og morro

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Enig med sydvesten. Jeg var i Langesund i fjor. Sov på hotellet vistnok, men der var det knakende godt liv.

Jeg var på Hellbillies konserten der, aldri sett på magaplask til godt liv.. ( av det jeg husker vel og merke) Der var det livat med folk, båter, båter i sundet, jenter, uteliv og selvfølgelig, den høye brune/lyse kalde gode ØLEN.

Link to post
Share on other sites

Langesund er utmerket i så måte om en ikke tenker legge seg før solen har stått opp.. spesiellt i helgene når Wrightergaarden byr på musikk hagen.. Der er det rikelig med spying, pissing på kaia og dritfull ravende ungdom fra 15-16 år og oppover til 50-60 årene.... Tangt om plassen i gjestehavna er det også, så en kan gå tørrskodd stort sett over hele viken. Stedet kan absolutt anbefales for de som vil oppleve fest og morro

:smiley::smiley::smiley:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Link to post
Share on other sites

Vi må i allefall ta en øl i Risør da, tom-ass?

Regner med at jeg får samme plass i år som i fjor....innerst i havnebassenget ved torget.

Det skal du ikke se bort fra! :) :seeya:

 

Off. Her er mange som kan rekruteres til avholdsforeningen

Nei! På en 14 dagers ferie må det være lov til å ha et par, tre, fire fyllekuler! :cheers:

 

Han regner det mer som en kosetur med gutta, som vil finne fine steder og dra hvor de kan ta seg en pils eller noen til, for å avslutte eller starte i risør på festivalen.. Ikke akkuratt fyllekule seilaren, med unntak sikkert.

Kosetur med gutta ja. Vi blir 3 snekker som ikke er vant med saltvann som underlag! Dette blir uansett en toppers tur! :yesnod:

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

31.7 - 02.8 i år. Blir nok bra i år også...spesielt siden det er 25 års jubileum. :sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...