Jump to content

Dimensjon på bolt til motorlabber.


Geir

Recommended Posts

Har kjøpt nye motorlabber til båten......

 

På de gamle motorlabbene er bolten som går fra motorlabbene og gjennom motorfestet 18mm diam.

 

De labbene jeg har kjøpt har 16 mm bolt.

 

Betyr dette noe, eller bør jeg finne noe som passer akkurat.

(Hullet i motorfestene er ca 18 mm)

 

 

 

Geir

Link to post
Share on other sites

Jeg ville ikke tro at dette burde være noe stort problem. Du skal jo ha mulighet til å vri litt på motoren i forbindelse med oppretting sideveis, så litt bevegelse er det jo uansett. En annen sak er jo om boltene er kraftige nok rent fysisk, i forhold til vekt på motoren/moment etc.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har vært innom på Vetus og Sleipner sine sider, og det ser ut som om 16 og 20 mm. er standard.

Kan ikke finne 18 mm bolter.

 

Geir

 

hei, har du sjekket hos maritim på laksevåg, din båtbutikk på søreide og marine og industri ved gamle HSD kaien.?

Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura.

Link to post
Share on other sites

Mine gamle motorfester har 16mm bolt, men hullene i brakettene er godt og vel 17mm. Så jeg vil tro du har fått rette motorfester her, dvs at de skal være 16mm.

 

Har du ikke målet på de gamle motorfestene?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...