Geir Startet 17.Januar.2008 Del på Facebook Startet 17.Januar.2008 Har kjøpt nye motorlabber til båten...... På de gamle motorlabbene er bolten som går fra motorlabbene og gjennom motorfestet 18mm diam. De labbene jeg har kjøpt har 16 mm bolt. Betyr dette noe, eller bør jeg finne noe som passer akkurat. (Hullet i motorfestene er ca 18 mm) Geir Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 17.Januar.2008 Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 Jeg ville ved bytte av motorlabber forsøkt å få så identiske labber som mulig. Dette innebærer at jeg ville ha valgt 18 mm bolter. Da forebygger du i alle fall mulighet for horisontal bevegelse i forhold til boltene. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.Januar.2008 Del på Facebook Svart 17.Januar.2008 Jeg ville ikke tro at dette burde være noe stort problem. Du skal jo ha mulighet til å vri litt på motoren i forbindelse med oppretting sideveis, så litt bevegelse er det jo uansett. En annen sak er jo om boltene er kraftige nok rent fysisk, i forhold til vekt på motoren/moment etc. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Geir Svart 18.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 En annen sak er jo om boltene er kraftige nok rent fysisk, i forhold til vekt på motoren/moment etc. Har vært innom på Vetus og Sleipner sine sider, og det ser ut som om 16 og 20 mm. er standard. Kan ikke finne 18 mm bolter. Geir Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Har vært innom på Vetus og Sleipner sine sider, og det ser ut som om 16 og 20 mm. er standard.Kan ikke finne 18 mm bolter. Geir hei, har du sjekket hos maritim på laksevåg, din båtbutikk på søreide og marine og industri ved gamle HSD kaien.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
index Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Mine gamle motorfester har 16mm bolt, men hullene i brakettene er godt og vel 17mm. Så jeg vil tro du har fått rette motorfester her, dvs at de skal være 16mm. Har du ikke målet på de gamle motorfestene? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.