Jump to content

plassering av stereo?


Fugli

Recommended Posts

Hallo :smiley:

 

Jeg har kjøpt meg en skibsplast 460vs for noen måneder siden :wink: .

Jeg var helt i bergen for og hente den fordi det er så få av den tilsalgs.

 

Jeg har nå tanker om og sette inn et sterioannlegg i den, og lurer derfor på om det er noen som veit hvor det kan vere lurt og plasere høytalerne sånn atte det blir ganske pent og se på! sammtidig som det er bra lyd? :confused:

 

Hvordan høytalere skal jeg velge i tilfelle? :confused:

Link to post
Share on other sites

dette kommer litt an på miljøet båten er i.

Jeg har brukt vanlige høyttalere hele tiden, og det har gått bra det men jeg er da 99% i ferskvann.

 

Har du bilder av denne båten da?

 

I min skibsplast 14 kjøpte jeg en brakett som jeg monterte under stigtrinnet ved vindskjermen.

Bygget den ned med et par finerplater.

I den hadde jeg bilstereoen.

På den måten ble den skjermet for vær, vind og sjøsprøyt.

 

Så hadde jeg 6x9 høyttalere i sideveggene.

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

dette kommer litt an på miljøet båten er i.

Jeg har brukt vanlige høyttalere hele tiden, og det har gått bra det men jeg er da 99% i ferskvann.

 

Har du bilder av denne båten da?

 

I min skibsplast 14 kjøpte jeg en brakett som jeg monterte under stigtrinnet ved vindskjermen.

Bygget den ned med et par finerplater.

I den hadde jeg bilstereoen.

På den måten ble den skjermet for vær, vind og sjøsprøyt.

 

Så hadde jeg 6x9 høyttalere i sideveggene.

 

skal se om jeg får til og legge til noen bilder

Link to post
Share on other sites

Hei, i din båt har du mange fine steder og plassere høytalere, men det er avhengig av at du er villig til og kutte hull til de, noe som KAN redusere bruktverdien noe. Det du uansett må gjøre er og være nøye når du kutter, og passe på at høytalerene kommer symmetrisk (om mulig)

Boss sine mr60høytalere: http://www.maritim.no/product.aspx?id=1551...upkey=006002130

er veldig gode høytalalere som jeg kan anbefale.

 

Tilbake til plassering, jeg ville vurdert og plassert høytalerene under sofaen bak hvis det er plass på innsiden, ellers ville jeg hatt de på hver sin side foran.

Spilleren er jeg ikke helt sikker på hvor jeg ville plassert i ditt tilfelle.....

 

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832436

Link to post
Share on other sites

Hei, i din båt har du mange fine steder og plassere høytalere, men det er avhengig av at du er villig til og kutte hull til de, noe som KAN redusere bruktverdien noe. Det du uansett må gjøre er og være nøye når du kutter, og passe på at høytalerene kommer symmetrisk (om mulig)

Boss sine mr60høytalere: http://www.maritim.no/product.aspx?id=1551...upkey=006002130

er veldig gode høytalalere som jeg kan anbefale.

 

Tilbake til plassering, jeg ville vurdert og plassert høytalerene under sofaen bak hvis det er plass på innsiden, ellers ville jeg hatt de på hver sin side foran.

Spilleren er jeg ikke helt sikker på hvor jeg ville plassert i ditt tilfelle.....

 

http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=832436

 

 

sofaen på venstre side bak er ikke til og åpne opp :sad: så det blir vanskelig og plasere noe der når jeg ikke kommer på innsiden"/

Menn pappa er blekkenslager så skulle laga tell en sån greie ved stureposisjonen som jeg kan ha cd spilleren i :wink:

Link to post
Share on other sites

sofaen på venstre side bak er ikke til og åpne opp :sad: så det blir vanskelig og plasere noe der når jeg ikke kommer på innsiden"/

Menn pappa er blekkenslager så skulle laga tell en sån greie ved stureposisjonen som jeg kan ha cd spilleren i :wink:

 

 

linken virka ikke"/ :confused:

Link to post
Share on other sites

Du må huske på at spilleren må være veldig godt beskyttet mot sprut så sprutdeksel er et must.

Og ha en ekstern boks til den pleier som regel ikke og være så veldig fint.....

At ikke du kommer til på innsiden er jo ikke så veldig stort problem, du kutter jo hull til høytalerene og da kommer du til :wink:

Problemet er vel heller at det kanskje er en flytetank, og du må også kunne trekke kabler fra høytalerene til spilleren....

Link to post
Share on other sites

Du må huske på at spilleren må være veldig godt beskyttet mot sprut så sprutdeksel er et must.

Og ha en ekstern boks til den pleier som regel ikke og være så veldig fint.....

At ikke du kommer til på innsiden er jo ikke så veldig stort problem, du kutter jo hull til høytalerene og da kommer du til :wink:

Problemet er vel heller at det kanskje er en flytetank, og du må også kunne trekke kabler fra høytalerene til spilleren....

 

 

men jeg er litt usikker på det der med om det er en flytetank der"/ :wink:

 

trenger jeg sprut deksel selvom det er en stor 15 foter?"/

den er litt over 2 meter bred, og nesten en halvmeter fra vannskorpa og opp til ripa :confused:

Redigert av Fugli (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg ville uansett hatt sprutdeksel, det beskytter jo også for dugg om kvelden hvis du glemmer og legge på kalesjen, og en uforutsett sprut når du er ute og hopper på bølger, dessuten er sjøluft veldig fuktig og den vil forhindre noe av skadevirkningene av denne....

 

den gangen den båten hopper på bølger da trur jeg at jeg skal eta opp capsen min :drink: :drink: :cool::lol::wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...