Jump to content

Full storm og springflo i vente?


nimbuster

Recommended Posts

Det er jo meldt, og også allerede målt 25 m/s i Skagerak og bølgehøyde på 12-14 meter....hva skjer, og hvordan er tilstanden på sørlandet? Med så karftig vind vil jo vannstanden øke dramatsik i indre Oslofjord også eller?

 

Danskebåten har innstilt overfarten i kveld.

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En fra havnevesenet var innom oss i gjestehavna og meldte fra om springflo. Har lagt ut blåser i ulike høyder og ekstra spring på begge sider. Han kommer innom i natt og jeg ba han dunke i båten om noe var galt.

 

Flott service av HORTEN HAVNEVESEN. :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ligger på flytebrygge så jeg er ikke så veldig opptatt av dette med springflo, ser det er god lengde på kjettingen som holder flytebrygga så den takler nok noen ekstra cm.... men tar meg noen turer innom i morgen og sjekker litt ekstra, bare sånn "just in case..."

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ser nå at vindretningen på værmeldingen endres fra SV til VNV, og det betyr jo at Rogalandsområdet får ta den værste støyten.....men svenskekysten vil nok også merke den svært godt, iflg. svensk værmelding.

 

I morgen tidlig på dagen er det hele over for denne gang.

Link to post
Share on other sites

Her inne i Drøbak har det begynt å blåse opp også. Vannet har også steget :eek:

Nå ligger jeg ganske fritt fra brygge så om det hiver seg litt gjør ikke noe :smiley: .

Pluss at jeg ligger godt i le, Men må nok ned og se Etterhvert hvis det blåser opp :seeya:

Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen

 

Link to post
Share on other sites

Så så møringen, ingen mobbing nå.

 

I går var sjøen nesten 1 meter høyere enne normalt, men vinden løyet og regnet la seg. Hadde ikke det skjedd, og vinden hadde kommet fra SV som først antatt i dag kunne det blitt en springflo av de sjeldne. Det skal ikke så mye til å fylle Oslofjorden med vann.

 

På vestlandet må de jo først fylle opp alle disse små fjordtarmene før de merker noe til springflo langs møre kysten, eller?

Redigert av nimbuster (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så gikk denne natten greit også. Vannet lå høyt men ikke værre enn vi har opplevd tidligere her nede.

Nå venter vi på Lovebåt. De skal gå fra Sætre nå på morgenen før vært detter inn på ny. Det har løyet betraktelig. Men det kommer noen kraftige vindkast innimellom.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...